Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013

Πείραμα με γάλα, υγρό σαπούνι για τα πιάτα & χρώμα ζαχαροπλαστικής (απο 2 ετών)


Θα χρειαστείτε:
ένα μεγάλο βαθύ πιάτο
υγρό σαπούνι για τα πιάτα
χρώμα ζαχαροπλαστικής
μια κούπα πλήρες γάλα (αραιωμένο νουνού/βλάχας κτλ.) Επειδή για το πείραμα χρειάζεται το γάλα να έχει αρκετά λιπίδια, είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσετε πλήρες γάλα.

Τοποθετήστε το γάλα στο πιάτο και πείτε στο παιδί σας ότι αυτό είναι ένα μαγικό πείραμα που το παρατηρούμε με τα μάτια μας, δεν το ανακατεύουμε δηλαδή στην αρχή.

Ρίξτε λίγες σταγόνες χρώμα ζαχαροπλαστικής στο γάλα (μπορείτε να δώσετε και στο παιδί σας να βάλει τις σταγόνες - τα μπουκαλάκια είναι συνήθως φτιαγμένα έτσι ώστε να βγάζουν μια μια τις σταγόνες).

Εκεί που είναι το χρώμα ρίξτε μια σταγόνα σαπούνι για τα πιάτα (ή χρησιμοποιήστε ένα q-tip όπως στο βίντεο).

Τι συμβαίνει?

Τα μόρια του υγρού σαπουνιού έχουν την ιδιότητα να επισυνάπτονται σε μόρια λίπους αλλά καί σε μόρια με βάση το νερό.
Επειδή το γάλα περιέχει και λιπίδια και νερό, η μια άκρη των μορίων του σαπουνιού (η υδροφοβική - δηλαδή αποφεύγει τα υδατοδυαλυτά μόρια και αναζητά τα λίπη) ψάχνει να βρεί τα σωματίδια λίπους. Η άλλη άκρη, η υδροφιλική, προσκολλάται στα σωματίδια που είναι υδατοδυαλυτά.

Κάποια μόρια λοιπόν πηγαίνουν προς μια κατεύθυνση ενώ άλλα προς την άλλη.

Ανακατεύουν έτσι με ιδιαίτερα σχήματα και κινήσεις σαν μικρές εκρήξεις, το χρώμα με το γάλα δημιουργώντας εντυπωσιακά σχήματα τα οποία αλλάζουν όσο ακόμα τα υλικά δεν έχουν ανακατευτεί. Εάν δηλαδή τα ανακατέψετε κατευθείαν το πείραμα δεν θα διαρκέσει πάνω απο ένα δευτερόλεπτο. Εάν όμως τα αφήσετε να δράσουν ή προσθέτετε και άλλο χρώμα κ σαπούνι τα σχήματα θα συνεχίσουν να δημιουργούνται.

Τοποθετήστε δύο και τρείς αποχρώσεις απο το χρώμα ζαχαροπλαστικής και δείτε τα χρώματα να ανακατεύονται απο μόνα τους!



- Εάν δεν χρησιμοποιήσετε χρώμα, το φαινόμενο αυτό θα πραγματοποιηθεί, απλώς δεν θα φαίνεται.

- Εάν χρησιμοποιήσετε νερό αντί για γάλα, το φαινόμενο αυτό δεν θα πραγματοποιηθεί.

Δείτε εδώ το βίντεο για το πως φαίνεται το πείραμα. http://www.stevespanglerscience.com/experiment/00000066



πηγή: parents.gr




10 λέξεις που πρέπει να λέτε στα παιδιά σας


Υπάρχουν κάποιες μικρές φράσεις ή λέξεις, οι οποίες είναι στην πραγματικότητα μαγικές. Καθώς, ανάλογα την περίσταση μπορούν να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση και τον αυτοσεβασμό των παιδιών, καθώς και το πολύτιμο συναίσθημα σύνδεσης και μοιράσματος μέσα στην οικογένεια.

Δείτε παρακάτω ποιες είναι αυτές οι λεξούλες:
Σ’ ευχαριστώ: Μοιάζει αυτονόητο, αλλά πόσο συχνά λέτε ευχαριστώ στα παιδιά σας, αναγνωρίζοντας την προσπάθειά τους να βοηθήσουν; Σ’ ευχαριστώ που με βοήθησες με το στρώσιμο του τραπέζιου ή που ήσουν φρόνιμος στο αμάξι και έτσι μπορούσα να οδηγήσω συγκεντρωμένη. Μ’ αυτές τις απλές λεξούλες τα παιδιά, θα νιώσουν αυτοπεποίθηση ότι έκαναν κάτι καλό και επίσης θα έχουν ένα κίνητρο την επόμενη φορά να επαναλάβουν την αποδεκτή συμπεριφορά.
Πες και άλλα: Η φράση αυτή είναι η λέξη κλειδί για άμεση σύνδεση, χωρίς κριτική και υποδείξεις. Ανήκει στη κατηγορία των φράσεων που βοηθούν το άνοιγμα στην επικοινωνία. Έτσι, το παιδί θα νιώσει άνετα να σας πει από αυτό που το απασχολεί μέχρι την προπαίδεια που μόλις έμαθε και το πόσο εντυπωσιακό ήταν το πολύχρωμο κασκόλ της δασκάλας του. Στην πραγματικότητα δεν έχει τόσο σημασία τι θα πει, όσο το να νιώθει άνετα να μιλάει με φυσικό τρόπο για την καθημερινότητα και η οικειότητα που αναπτύσσεται μέσα από μια επικοινωνία που ρέει.
Μπορείς: Τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία θα πρέπει να ακούν την λέξη αυτή, η οποία βοηθά να καλλιεργήσουν την εμπιστοσύνη για τον εαυτό τους. Η παρότρυνση του γονιού είναι αυτή που κάνει τη διαφορά όταν το παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση για να συνεχίσει την προσπάθεια, για να δοκιμάσει κάτι καινούργιο, για να κάνει το πρώτο βήμα, για να επιμείνει απέναντι στη δυσκολία. Δώστε λοιπόν στα παιδιά χρόνο και χώρο να ικανοποιούν μόνα τους τις ανάγκες τους.
Πώς μπορώ να βοηθήσω: Η προθυμία να βοηθήσετε θέλει προσοχή, καθώς δεν θα πρέπει να κάνετε εσείς αυτά που θα έπρεπε να κάνουν τα παιδιά σας. Ακόμα, η φράση αυτή τα εξοικειώνει με μια πιο γενναιόδωρη συμπεριφορά που μπορεί να υιοθετήσει το ίδιο απέναντι στους συνομηλίκους του.
Ας βάλουμε όλοι ένα χεράκι για να: Συμμαζέψουμε το σπίτι, καθαρίσουμε το δωμάτιο, φυτέψουμε τον κήπο. Υπάρχει πιο όμορφος τρόπος για να μάθουν τα παιδιά την αξία της συνεργασίας και της συλλογικότητας, ώστε να γίνονται όλα πιο αποτελεσματικά, πιο εύκολα και πιο γρήγορα;
Τι θα ΄λεγες για μια αγκαλιά;: Ο πιο γλυκός , άμεσος, υπέροχος τρόπος για να δείξουμε τρυφερότητα, υποστήριξη και την αγάπη. Ίσως όσο τα παιδιά μεγαλώνουν να αλλάζει και ο τρόπος που θέλουν να τους εκδηλώνουν την τρυφερότητα τους οι γονείς, και ειδικά οι έφηβοι, αποφεύγουν τις αγκαλιές ως ένδειξη ανεξαρτησίας. Ωστόσο, ένα φιλί ή μια γρήγορη αγκαλιά πάντα είναι επιθυμητή και τα παιδιά σας την έχουν ανάγκη.
Παρακαλώ: Διαχρονική και κλασική λέξη όταν ζητάμε οτιδήποτε από το παιδί. Στο κάτω κάτω δείχνει στοιχειώδη ευγένεια, το χρησιμοποιούμε με τους ξένους, γιατί όχι και με το παιδί μας; Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να μάθουν τα παιδιά από το να συμπεριφέρονται οι γονείς ως πρότυπα.
Μπράβο, τα κατάφερες: Η λεκτική επιβράβευση από έναν περήφανο γονιό δίνει φτερά στο παιδί για να επιστρατεύσει τις δυνάμεις του και να ανοιχτεί σε νέα επιτεύγματα. Προσοχή: Να λέμε το μπράβο όταν το νιώθουμε πραγματικά και για μια συγκεκριμένη προσπάθεια ή συμπεριφορά. Αν το λέμε με ευκολία για καθετί χάνει την αξία του!
Είναι ώρα για ύπνο, μελέτη, ξεκούραση, να κλείσει η τηλεόραση: Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένα σταθερό πλαίσιο μέσα στο οποίο τα παιδιά λειτουργούν και είναι δουλειά του γονιού να το παρέχει και να το τηρεί, ειδικά όταν τα παιδιά είναι ακόμα μικρά. Μ’ αυτό το τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν να έχουν ένα πρόγραμμα και τα όρια τους.
Σ΄ αγαπώ: Δεν αρκεί να το νιώθουμε, χρειάζεται να το λέμε και να το ξαναλέμε! Όσο πιο συχνά λέμε «σ΄ αγαπώ» τόσο πιο συχνά το ακούμε και η ζωή γίνεται όλο και πιο όμορφη! Όσο για τα παιδιά, τα θεμέλια της αυτοεκτίμησής τους είναι τα «σ΄ αγαπώ», σε λέξεις και πράξεις, που εισέπραξαν από τους γονείς τους!

πηγή: jenny.gr

Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Βρες Τις 5 Διαφορές

Παιχνίδι για παιδιά προσχολικής ηλικίας αλλα και των πρώτων ταξεων του δημοτικού.
Βρες Τις 5 Διαφορές - 1001paixnidia.gr

Στόχοι: βελτίωση οπτικής αντίληψης, συγκέντρωση

Μνήμη Winnie Το Αρκουδάκι

Μνήμη Winnie Το Αρκουδάκι - 1001paixnidia.gr

Στόχοι:ενίσχυση της μνημονικής ικανότητας, προσοχή και συγκέντρωση.
Όλα τα παιχνίδια μνήμης μπορούν να παιχτούν είτε απο παιδιά είτε απο ενήλικες με δυσκολίες στην μνήμη.

Κυριακή 16 Ιουνίου 2013

O ρόλος της Εργοθεραπείας στο νηπιαγωγείο





Μέσα στη τάξη του νηπιαγωγείο γίνεται η συνάντηση πολλών διαφορετικών παιδιών. Υπάρχουν παιδιά όπου καταφέρνουν με επιτυχία να ακολουθήσουν το πρόγραμμά και παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. 

Ορισμένες και πιθανές δυσκολίες που συνήθως εντοπίζονται στο παιδί και πιθανόν να έχουν παρατηρηθεί είναι οι εξής: 

  • Να μην κάθεται στη θέση του και να γυρίζει μέσα στη τάξη. 
  • Να μην μπορεί να παρακολουθήσει ή και να συμμετάσχει σε δραστηριότητες. 
  • Να μην κόβει με το ψαλίδι και γενικώς να δυσκολεύεται στη χρήση του. 
  • Να μην κρατά σωστά το μολύβι/μαρκαδόρο. 
  • Να δυσκολεύεται στη προγραφή, να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο και να σχεδιάσει απλά σχέδια. 
  • Να κάθεται μόνο του στη τάξη. 
  • Να έχει άγχος. 
  • Να δυσκολεύεται στα κινητικά παιχνίδια. 
  • Να δυσκολεύεται να φάει, να φορέσει ή να βγάλει το μπουφάν, τα παπούτσια, να πάει τουαλέτα, να πλύνει τα χέρια του. 
  • Να δυσκολεύεται να μάθει το ποίημα, να μην θυμάται το παραμύθι που διάβασε η νηπιαγωγός ή κάτι άλλο που έμαθαν. 
  • Να μην αποχωρίζεται τον κηδεμόνα και να κλαίει (εκτός από την αρχή της σχολικής χρονιάς). 

Όλες αυτές οι δυσκολίες που επισημάνθηκαν μας δείχνουν ότι κάποιες από τις δεξιότητες του παιδιού (κινητικές, γνωστικές, αισθητηριακές, αντιληπτικές, ψυχοκοινωνικές) βρίσκονται πιο πίσω από την τυπική ανάπτυξη, το παιδί δυσκολεύεται σημαντικά στην καθημερινότητα του και σίγουρα θα δυσκολευτεί στην Α΄ δημοτικού. Αλλά, δυσκολεύεται και μέσα στη τάξη και πιθανόν να μην αφήνει την νηπιαγωγό να κάνει το μάθημά της όπως επιθυμεί.
Έτσι, επειδή το παιδί περνά σημαντικό χρόνο στο νηπιαγωγείο και οι νηπιαγωγοί ουσιαστικά μαζί με τους γονείς έχουν αναλάβει ένα σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης του παιδιού και προετοιμασίας για την μετάβαση του στην Α δημοτικού, είναι σημαντικό όταν παρατηρούν μια δυσκολία στο παιδί, ο γονιός να ενημερώνεται, να το συζητούν μαζί του και τέλος να ζητούν τη βοήθεια εργοθεραπευτή. 
Και επειδή ο ρυθμός μάθησης και η ταχύτητα της ανάπτυξης βρίσκονται στο αποκορύφωμα τους σε αυτή την ηλικία, όσο πιο γρήγορα παρέμβουμε, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχουμε να διορθώσουμε τις δυσκολίες. 



Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 


Σε αυτό το σημείο πλέον μπορεί να βοηθήσει η εργοθεραπεία. 
Η εργοθεραπεία: 

  • θα αξιολογήσει τις δεξιότητες του παιδιού 
  • θα εντοπίσει τις ικανότητές και τις αδυναμίες του 
  • θα παρατηρήσει την συμπεριφορά του στην τάξη και το βαθμό συμμετοχής σε δραστηριότητες καθώς και την δραστηριότητά του σε αυτήν 
  • θα καθορίσει στόχους 
  • θα σχεδιάσει ένα εξατομικευμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του, πρόγραμμα 
  • θα παρέμβει με την χρήση του έργου/παιχνιδιού. 


Θα βοηθήσει το παιδί: 

  • Να χρησιμοποιεί και να αξιοποιεί τις ικανότητές του. 
  • Να ελαττώσει τις δυσκολίες που περιορίζουν τη συμμετοχή του σε δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο, στο σπίτι, στη κοινωνία. 
  • Να μεταβεί με επιτυχία στο δημοτικό. 
  • Να μην έχει μαθησιακές δυσκολίες στο δημοτικό. 
  • Να μειωθεί το άγχος του. 
  • Να αυτονομηθεί πλήρως στις Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής. 


Θα βοηθήσει τους νηπιαγωγούς: 

  • Δίνοντας μια σαφέστερη εικόνα για τις δυσκολίες του και πώς θα τις αντιμετωπίσουν στη τάξη. 
  • Να διαμορφώσουν και να προσαρμόσουν τις δραστηριότητες του “κανονικού” προγράμματός τους σε δραστηριότητες για παιδιά με δυσκολίες (και όχι δραστηριότητες που να μην ταιριάζουν με το πρόγραμμά της τάξης σας). 
  • Προτείνοντας τους εργαλεία, παιχνίδια, ασκήσεις, τρόπους διδασκαλίας που μπορούν να βοηθήσουν και τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης. 
  • Δίνοντας τους ενημερωτικό για να το παραπέμπουν στους γονείς για την εξέλιξη του παιδιού. 
  • Να κάνουν το πρόγραμμά τους στα παιδιά χωρίς δυσκολία. 
  • Να μειωθεί η ανησυχία τους για την συμπεριφορά του παιδιού στη τάξη. 
  • Να μειωθούν τα τυχόν παράπονα των γονιών γιατί το παιδί τους αδυνατεί να ακολουθήσει την ομάδα. 
  • Να μειωθούν τα τυχόν παράπονα γονιών γιατί το παιδί τους βρίσκεται με ένα παιδί που προκαλεί αναστάτωση στη τάξη. 



Η συνεργασία με τους εργοθεραπευτές είναι σημαντική γιατί: 

  • Η Εργοθεραπεία βοηθάει σημαντικά και εγγυημένα τα παιδιά που πιθανόν να παρουσιάζουν δυσκολίες στη τάξη σας. 
  • Είναι πλέον σημαντικό και απαραίτητο όλα τα παιδιά να μπορούν να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του νηπιαγωγείου, έστω και με προσαρμογές και να μην εξαιρείται κανένα. 
  • Βοηθάει στο να μειωθούν οι Μαθησιακές Δυσκολίες στο Δημοτικό. 
  • Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να ενταχθεί ένα διαφορετικό και σημαντικό πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο που μόνο οφέλη προσφέρει στους νηπιαγωγούς και πάνω από όλα στο παιδί και τους γονείς 


ΠΗΓΗ : Γιάννης και Σοφία Στυλιανού, Εργοθεραπευτές, www.inside.com.cy 




Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013



Μια κάλτσα μπορεί να κάνει τη διαφορά! (Βοήθημα για τη σύλληψη του μολυβιού)



Μπορείτε να το αγοράσετε από το Sensory Corner ή από την εταιρεία που μπορεί να το διαθέσει τόσο για δεξιόχειρες όσο και για αριστερόχειρες: Abilitations .

Βέβαια μπορείτε να το φτιάξετε και εσείς όπως μας ενημερώνει τοPediaStaff... Το υλικό σας?? ΜΙΑ ΚΑΛΤΣΑ!!!

Κόψτε 2 τρύπες σε μια παλιά κάλτσα για τον δείκτη και τον αντίχειρα. Τα υπόλοιπα δάχτυλα παραμένουν μέσα στην κάλτσα!
Την βρήκα καταπληκτική ιδέα γι' αυτό και θέλησα να τη μοιραστώ μαζί σας. Εγώ θα έδινα και την εναλλακτική-ανάλογα τις δυσκολίες του κάθε παιδιού- αντί για 2 τρυπούλες να κάνατε άλλη μια και για τον μέσο. Πολύ συχνά τα παιδιά δυσκολεύονται να κρατήσουν κλειστά τον παράμεσο και το μικρό δάχτυλο κατά τη διάρκεια χρήσης ενός μολυβιού. 




Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια