Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

Δυσγραφία


Η γραφή είναι μια αναπτυξιακή διαδικασία κατά την οποία τα παιδιά μαθαίνουν τις απαραίτητες κινητικές δεξιότητες που απαιτούνται για να γράψουν, καθώς και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να μεταφέρουν τη σκέψη τους στο γραπτό. Επομένως η γραφή εκ φύσεως, είναι ένας πολύπλοκος μηχανισμός και απαιτεί τόσο κινητικές δεξιότητες, όσο και δεξιότητες επεξεργασίας των πληροφοριών. Πότε όμως μπορούμε να μιλήσουμε για δυσκολία στις δεξιότητες γραφής και πότε η γραφή μπορεί να αποτελέσει σημάδι μαθησιακής δυσκολίας;
Η δυσγραφία ανήκει στις μαθησιακές δυσκολίες και επηρεάζει σημαντικά τις ικανότητες γραφής. Μπορεί να εκδηλωθεί με δυσκολία στην ορθογραφία, με κακό γραφικό χαρακτήρα και με δυσκολία μεταφοράς της σκέψης στο γραπτό λόγο. Η δυσγραφία προκαλεί κούραση στο γράψιμο και φτωχή οργάνωση του γραπτού τόσο σε επίπεδο γραμμής όσο και σε επίπεδο σελίδας.
Ποια είναι τα προειδοποιητικά σημάδια της δυσγραφίας;

Ο κακός γραφικός χαρακτήρας από μόνος του δεν αποτελεί ένδειξη ότι το άτομο έχει δυσγραφία. Δεδομένου ότι η δυσγραφία είναι μια εξελικτική δυσκολία που συνδέεται με τη δυσκολία επεξεργασίας των πληροφοριών, οι δυσκολίες που παρουσιάζει το άτομο μπορεί να αλλάξουν κατά τη διάρκεια της ζωής του.
Σύμφωνα με το διεθνές κέντρο μαθησιακών δυσκολιών, τα παρακάτω χαρακτηριστικά αποτελούν ενδείξεις δυσγραφίας:
  1. Παράξενη και ανορθόδοξη τοποθέτηση του καρπού, του σώματος και σφίξιμο των δακτύλων κατά το γράψιμο.
  2. Ανορθόγραφο γράψιμο.
  3. Ανάμειξη κεφαλαίων και μικρών γραμμάτων.
  4. Κουράζεται γρήγορα όταν γράφει.
  5. Μη κανονικό μέγεθος και σχήμα στα γράμματα.
  6. Ημιτελή γράμματα ή λέξεις σε προτάσεις.
  7. Κακή χρήση των γραμμών και των περιθωρίων στο τετράδιο.
  8. Κακή οργάνωση της σελίδας και της σκέψης.
  9. Αργοπορία κατά την αντιγραφή και μειωμένη ταχύτητα γραφής.
  10. Συχνά παρατηρείται ψιθύρισμα και λεκτικά σήματα κατά το γράψιμο.
  11. Δυσκολία στη δομή, στη σύνταξη και στη γραμματική.
  12. Μεγάλη απόκλιση μεταξύ του προφορικού λόγου και του γραπτού λόγου.Πώς μπορούν να βοηθηθούν τα παιδιά;
Χαρακτηριστικά κακογραφίας:
  • δυσανάγνωστο κείμενο
  • έλλειψη ακρίβειας στο σχηματισμό των γραμμάτων
  • ασυνέπεια στη γραφή των ίδιων γραμμάτων
  • ανομοιογένεια ως προς το μέγεθος
  • ανάμειξη κεφαλαίων και μικρών γραμμάτων
  • μη τήρηση ίσων διαστημάτων ανάμεσα σε γραμμές και λέξεις
  • έλλειψη ομοιογενούς κλίσεις γραμμάτων
  • επανασχηματισμός γραμμάτων – διστακτική γραφή 
Υπάρχουν πολλοί τρόποι και στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν το παιδί με δυσγραφία να βελτιώσει τις δεξιότητες γραφής. Παρακάτω ακολουθούν μερικά παραδείγματα:
Γραφή:
  • Το παιδί είναι καλό να γράφει πάντα σε τετράδιο ή χαρτί που έχει γραμμές έτσι ώστε να έχει έναν οδηγό για το πού πρέπει να βρίσκονται τα γράμματα.
  • Δοκιμάστε διαφορετικά μολύβια ή στυλό για να βρείτε αυτό που είναι πιο άνετο για το παιδί.
  • Βοηθήστε το παιδί να εξασκηθεί στο σχεδιασμό γραμμάτων και αριθμών, κάνοντας κινήσεις του βραχίονα στον αέρα έτσι ώστε να βελτιώσει τη μνήμη που αφορούν στα σχήματα αυτά. Επίσης το παιδί μπορεί να εξασκηθεί και να βελτιώσει τη μνήμη για τα γράμματα και τους αριθμούς κάνοντας μικρότερες και πιο λεπτές κινήσεις με το χέρι και τα δάχτυλα.
  • Ενθαρρύνετε από νωρίς και πριν υιοθετήσει το παιδί αρνητικές συνήθειες γραφής, το σωστό κράτημα του μολυβιού, τη σωστή στάση του σώματος και τη σωστή τοποθέτηση του χαρτιού ή του τετραδίου κατά το γράψιμο.
  • Χρησιμοποιήστε πολυ-αισθητηριακές τεχνικές και μεθόδους εκμάθησης των γραμμάτων, των αριθμών και των σχημάτων. Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πλαστελίνη ή προγράμματα σχεδίασης στον υπολογιστή.
  • Μπορείτε να ενθαρρύνετε τη χρήση του υπολογιστή για το γράψιμο έτσι ώστε το παιδί να νιώθει περισσότερο ανακούφιση και λιγότερο απογοήτευση, αλλά μην αποκλείσετε σε καμία περίπτωση τη γραφή με το χέρι.
Γραπτή έκφραση.
  • Το παιδί μπορεί να ξεκινήσει να δουλεύει το κομμάτι της γραπτής έκφρασης και της έκθεσης πιο δημιουργικά με ζωγραφιές και σχέδια και συζητώντας το θέμα πρώτα προφορικά.
  • Δώστε έμφαση στο κομμάτι της καθαρότητας των γραμμάτων, στη γραμματική και στον τρόπο που πρέπει να οργανωθούν οι ιδέες.
  • Δείξτε στο παιδί διαφορετικά είδη γραφής και εξηγήστε το σκοπό τους όπως διηγήματα, άρθρα και ποιήματα.
  • Μην κρίνετε τα γράμματα και την ορθογραφία του παιδιού όταν πρέπει να παραδώσει κάτι υπό πίεση χρόνου όπως για παράδειγμα στα διαγωνίσματα ή στα τεστ.
  • Ζητήστε από το παιδί να διορθώσει το γραπτό του μετά από λίγη ώρα και αφού έχει πάρει κάποια απόσταση από αυτό. Έτσι θα είναι πιο εύκολο να εντοπίσει τα λάθη του.
  • Βοηθήστε το παιδί να δημιουργήσει μια λίστα ελέγχου όταν γράφει κάτι. Για παράδειγμα, έλεγχος ορθογραφίας, συντακτικού, λογική εξέλιξη των ιδεών κλπ.
  • Αποφύγετε την παπαγαλία και την αντιγραφή ιδεών. Αντίθετα ενθαρρύνετε το παιδί να επικεντρωθεί στο πώς να αναπτύσσει τις δικές του σκέψεις και ιδέες.
  • Βοηθήστε το παιδί να ολοκληρώνει τις εργασίες του σε μικρά βήματα και όχι όλα με τη μία.
  • Ενθαρρύνετε την εξάσκηση της γραφής σε πράγματα που δεν δημιουργούν άγχος στο παιδί όπως το ημερολόγιο, τη λίστα του σούπερ μάρκετ, οικογενειακά σημειώματα κ.α.


Οι γονείς θα πρέπει να θυμούνται ότι όπως κάθε δεξιότητα, έτσι και η γραφή, για να διδαχτεί σωστά πρέπει να έχουν υπομονή, να είναι θετικοί και να ενθαρρύνουν την εξάσκηση και την προσπάθεια του παιδιού – η δεξιότητα της γραφής θέλει χρόνο και εξάσκηση.




Ζούμε τον απόλυτο εφιάλτη παρόλο που παίξαμε ατελείωτες ώρες με την πλαστελίνη, για να γυμνάσουμε τα δάχτυλά μας, η δυσγραφία μας κυνηγάει. Κάθε φορά που πάει να γράψει, το χεράκι της γίνεται μούσκεμα από τον ιδρώτα, έχει μια πετσετούλα δίπλα της για να τον σκουπίζει, σφίγγει το μολύβι παραπάνω από το κανονικό και όσο και να της λέω πιο χαλαρά το μολύβι, απλώς δε μπορεί. Μετά αρχίζει να κουράζεται το χεράκι της και αρχίζει η γκρίνια, περνάμε όμορφα δε λέω. Το χειρότερο βέβαια είναι όταν μεσολαβεί Σαββατοκύριακο ή διακοπές (Χριστούγεννα, Πάσχα) που χαλαρώνουμε λίγο, το ξεσυνηθίζει ακόμα παραπάνω και γίνεται ακόμα πιο δύσκολα για αυτήν, αλλά τι να κάνω να την βάζω κάθε μέρα να γράφει; Δεν έχει ψυχή και αυτό να ξεκουραστεί λίγο, να χαλαρώσει; Η ίδια μου λέει «εγώ μαμά δε δικαιούμαι ρεπό;» , είπε η μαμά της Κατερίνας.
Πολλές μαμάδες αναρωτιόμαστε, «τελικά το παιδί μου κάνει άσχημα γράμματα ή έχει δυσγραφία;», «σε ποια ηλικία το παιδί μου ξεκινάει να γράφει;», «ποιός είναι ο σωστός τρόπος να πιάνει το μολύβι;», «πώς μπορώ να το βοηθήσω να τελειώνει πιο γρήγορα τα μαθήματά του;»

Το γράψιμο είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί την σύνθεση και την ενσωμάτωση της μνήμης, της οργάνωσης, της επίλυσης προβλήματος, της γλώσσας, της ικανότητας ανάγνωσης, του ιδεασμού και της γραφοκινητικής λειτουργίας


Ας αναφέρουμε ενα αναπτυξιακό πίνακα γραφής έτσι ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα τι θα πρέπει να περιμένουμε από το παιδάκι μας ανάλογα με την ηλικία του:


Μουτζουρώνει στο χαρτί 10-12 μηνών
Μιμείται οριζόντιες, κάθετες και κυκλικές γραμμές 2 ετών
Αντιγράφει |,-, 0 3 ετών
Αντιγράφει Δ 4 ετών
Αντιγράφει Χ, \,/, Π, μερικά γράμματα και αριθμούς/ όνομά του 4-5 ετών
Αντιγράφει τα πεζά και κεφαλαία γράμματα 5-6 ετών*όπου Π = τετράγωνο

Πριν το παιδί ξεκινήσει να γράφει πρέπει να έχει αποκτήσει τις παρακάτω δεξιότητες:

  1. μικρή μυική ανάπτυξη
  2. συντονισμός ματιού – χεριού
  3. ικανότητα να συγκρατούν στα χέρια τους μολύβια/ εργαλεία γραφής
  4. ακρίβεια γραμμάτων περιέχοντας την ικανότητα αναγνώρισης συμβόλων, παρατήρησης διαφορών και ομοιοτήτων (9,6,ε,3) της κατάλληλης φοράς της κίνησης για την παραγωγή των συμβόλων και να δίνουν προφορική περιγραφή για αυτό που βλέπουν.
  5. οριοθέτηση της γραφής η οποία περιλαμβάνει την οπτική ανάλυση των γραμμάτων και των λέξεων σε σχέση με τη διάκριση αριστερού – δεξιού
Μια έρευνα που έγινε σε παιδιά για την ικανότητά τους να αντιγράψουν γράμματα είναι η εξής: εάν ένα παιδί μπορεί να αντιγράψει |,-, 0, +,\,Π,/,Χ,Δ είναι ικανό να αντιγράψει περισσότερα γράμματα σε σχέση με τα παιδιά που δε μπόρεσαν να αντιγράψουν τα παραπάνω σύμβολα.Λαβές:
1. δυναμική τριποδική,
2. άτυπη τριποδική,
3. δυναμική τετραποδική,
4.άτυπη τετραποδική


Οι Εργοθεραπευτές καλούνται συχνά να αξιολογήσουν την γραφή ενός παιδιού. Στην πραγματικότητα η φτωχή ποιότητα γραφής είναι μια από τις πιο συνήθεις αιτίες που επισκέπτονται παιδιά Δημοτικού τους Εργοθεραπευτές. Η ανάπτυξη διαδικασίας γραφής ενός παιδιού στις πρώτες τάξεις δεν περιλαμβάνει μόνο τη μηχανική και ακριβής διαδικασία του γραφισμού αλλά τη γνώση του παιδιού στη γλώσσα και τη γνώση του συλλαβισμού και των φωνών. Τυπικά η ανάπτυξη του γραπτού λόγου και η ικανότητα της ανάγνωσης αναπτύσσονται παράλληλα. Συνεπώς εάν ένα μικρό παιδί δεν είναι ικανό να αναγνωρίσει φιγούρες γραμμάτων και να καταλάβει ότι αυτά τα σχήματα αντιπροσωπεύουν γραπτή μορφή γλώσσας τότε οι δάσκαλοι και οι γονείς δε θα πρέπει να περιμένουν από το παιδί να γράψει.
Τέλος να αναφέρουμε τα χαρακτηριστικά της δυσγραφίας και της κακογραφίας.



Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

Δωρεάν κατασκηνωτικό: "Καλοκαίρι στην Αίγινα 2014"





Η Στέγη Αυτιστικών Παιδιών "Ανάδυση" στο πλαίσι του προγράμματος "Καλοκαίρι στην Αίγινα" θα φιλοξενήσει και φέτος ΔΩΡΕΑΝ στης εγκαταστάσεις της στην Αίγινα, δίπλα στην θάλασσα σε 15νθήμερα παραθεριστικά εκπαιδευτικά προγράμματα παιδιά με ειδικές ανάγκες (Αυτισμό, Νοητική Υστέρηση, Σύνδρομο Down) οικογενειών που βρίσκονται σε συνθήκες οικονομικής αδυναμίας μέχρι πλήρους απορίας. Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ για τη συμμετοχή του παιδιού σας ή για να προσφέρετε εθελοντική εργασία στο πρόγραμμα. 

Τα παιδιά πρέπει να είναι ηλικίας 16 ετών και άνω ώστε να μπορούν να συμμετέχουν στα κατασκηνωτικά προγράμματα (μπάνια, εκδρομές, κλπ.). Έγγραφες αιτήσεις με πλήρη στοιχεία πρέπει να υπογράφονται από τους έχοντες την γονική μέριμνα η δικαστική συμπαράσταση. Απαραίτητος ο ιατρικός φάκελος του παιδιού και αναφορά στις συνήθειες του, καθώς και οικονομικά στοιχεία της οικογένειας για την τελείως δωρεάν συμμετοχή του παιδιού (τα αιτήματα ήδη είναι αρκετά και θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στα παιδιά από οικογένειες με συνθήκες οικονομικής αδυναμίας). Το πρόγραμμα υπό την εποπτεία ψυχίατρου θα υλοποιείται από εθελοντικό κυρίως , επιστημονικό προσωπικό. 


Όπως και πέρυσι το πρόγραμμα ζητά τη συνδρομή εθελοντών. Δείτε την περσινή ανάρτηση εδώ: Κατασκηνωτικό πρόγραμμα "Καλοκαίρι στην Αίγινα" - εθελοντές όλα πληρωμένα / δωρεάν για ΑμεΑ 




Κατασκηνωτικές περίοδοι: 

27/07 έως 09/08/2014
10/08 έως 23/08/2014
24/08 έως 06/09/2014


Επικοινωνία 

Παρακαλούμε δείτε τη σελίδα 

Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Λεπτή κινητικότητα

Απομόνωση δακτύλου

  1. μαριονέτες δάχτυλο
  2. άσκηση με αντίθεση δακτύλων
  3. τοποθετείστε ταινία γύρω από κάθε δάκτυλο με την κολλώδη πλευρά προς τα έξω και ζητήστε από το παιδί να πάρει μικρά αντικείμενα πχ. φακές, συνδετήρες, πούλιες, χάντρες κτλ
  4. χρήση μουσικών οργάνων πχ. παιδικό πιάνο, φλάουτο, τρομπέτα, καστανιέτες
  5. ζωγραφική με δακτυλομπογιές
  6. εύρεση αντικειμένων μέσα σε πλαστελίνη, άμμο
  7. χρήση αφρού ώστε να σχηματίσει διάφορα σχέδια, γράμματα, αριθμούς
  8. μανταλάκι ώστε να πιάσει μικρά αντικείμενα
  9. να ξεκολλήσει και να κολλήσει αυτοκόλλητα
  10. να φτιάξει με γκοφρέ χαρτί μία κατασκευή
  11. να φτιάξει με ζυμαρικά ή όσπρια μια κατασκευή
  12. να χρησιμοποιήσει μπουκάλια σπρέι ή νεροπίστολα για υπαίθριο παιχνίδι
  13. μπουγελόφατσες, ενθαρρύνουν το τσίμπημα με ένα η δύο δάχτυλα
  14. σπάσιμο φυσαλίδων από χαρτί περιτυλίγματος

Μαρινέλη Ανδρονίκη
Εργοθεραπεύτρια SI 

Ενδυνάμωση δάκτυλων

Ασκησούλες για ενδυνάμωση δακτύλων

Παρακάτω, προτείνονται μερικές δραστηριότητες που βοηθούν στην λεπτή κινητικότητα και κυρίως στην ενδυνάμωση των δακτύλων. 

  1. Παιχνίδια με πλαστελίνη, play-doh. Μπορείτε να κρύψετε μικρά αντικείμενα στην πλαστελίνη και να ζητήσετε από το παιδί να τα βρει.
  2. Χρήση λαβίδων, τανάλιας που υπάρχουν σε καταστήματα παιχνιδιών. Το παιδί μπορεί να πιάσει μικρά αντικείμενα με τις λαβίδες.
  3. Τσιμπιδάκι φρυδιών, μανταλάκι. Μπορείτε να ζητήσετε απο το παιδί να βοηθήσει στο άπλωμα των ρούχων
  4. Διατρητικό μηχάνημα.Ζητείστε από το παιδί να σας βοηθήσει κάνοντας τρυπούλες σε χαρτόνια ή κόλλες Α4 με στόχο μια κατασκευή. 


ΜΑΡΙΝΕΛΗ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ SI 

Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 2014-2015

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Α.  Παράλληλη στήριξη με εκπαιδευτικό
Για την παροχή Παράλληλης Στήριξης  το επόμενο διδακτικό έτος 2014-2015 και σε εφαρμογή του νόμου 3699/2008 ( ΦΕΚ  199Α ) και του νόμου 4186/2013(ΦΕΚ 193Α), άρθρο 28 ισχύουν τα εξής:

1.Η αίτηση για έγκριση και παροχή νέας παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από το γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2014.

ΠΡΟΣΟΧΗ! 
Δεν θα γίνονται δεκτές αιτήσεις, οι οποίες θα υποβληθούν, πριν  την ημερομηνία πρώτης εγγραφής του μαθητή ή της εγγραφής στην επόμενη τάξη.

2.Με την αίτηση του για παροχή νέας παράλληλης στήριξης ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ ( οικείο ΚΕΔΔΥ εννοείται το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης). Αρμόδιο όργανο για την εισήγηση παράλληλης στήριξης είναι αποκλειστικά το ΚΕΔΔΥ.  Στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης καθώς και αν αυτή θα γίνεται σε μόνιμη και καθημερινή βάση.

3.Σε περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης ή στην περιοχή ευθύνης του ΚΕΔΔΥ υπάρχει Ειδικό Σχολείο τότε η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, δηλαδή να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν κρίνεται κατάλληλη  η ένταξη του μαθητή στο τμήμα ένταξης ή η φοίτησή του στο Ειδικό Σχολείο.

4.Η Διεύθυνση του σχολείου διαβιβάζει( μέσω της αντίστοιχης Διεύθυνσης Εκπ/σης) τις υποβληθείσες αιτήσεις μαζί με βεβαίωση εγγραφής ή  φοίτησης κάθε μαθητή στο συγκεκριμένο σχολείο στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, τμήμα Γ΄  (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι ).
Προσοχή! :  στη βεβαίωση φοίτησης να αναγράφεται η τάξη στην οποία θα φοιτήσει
ο μαθητής το Σεπτέμβριο του 2014.
Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν θα γίνονται δεκτές (εμπρόθεσμες είναι οι αιτήσεις, οι οποίες
έχουν στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ , στη βεβαίωση φοίτησης και στην αίτηση του γονέα
ημερομηνία μέχρι και την 20η  Οκτωβρίου 2014).

5.Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό του Υπουργείου
Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

6. Οι εγκεκριμένες αιτήσεις Παράλληλης Στήριξης προηγουμένων ετών, για μαθητές, που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, καθώς και για μαθητές με κάθε άλλη αναπηρία ή ειδική εκπαιδευτική ανάγκη, ανανεώνονται αυτόματα. 
Απαραίτητα δικαιολογητικά για την ανανέωση αυτών των εγκεκριμένων αιτήσεων Παράλληλης Στήριξης είναι τα εξής: 
α) Σχετική εισήγηση του οικείου ΚΕΔΔΥ και 
β) σύμφωνη γνώμη του γονέα ή κηδεμόνα. Σε περίπτωση διαφωνίας γονέα ή κηδεμόνα των μαθητών και οικείου ΚΕΔΔΥ, αποφασίζει η Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ και η απόφαση είναι οριστική.

Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, στα οποία φοιτούν μαθητές με εγκεκριμένη Παράλληλη Στήριξη θα πρέπει αμέσως μετά την εγγραφή του μαθητή στην επομένη τάξη να καλέσουν τους γονείς να δηλώσουν εγγράφως, αν επιθυμούν την συνέχιση ή την διακοπή της Παράλληλης Στήριξης. Τις δηλώσεις αυτές οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, μαζί με τις εισηγήσεις του οικείου ΚΕΔΔΥ και τις βεβαιώσεις φοίτησης των μαθητών, τις αποστέλλουν στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να στείλουν στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής της Κ.Υ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. τις σχετικές εισηγήσεις των ΚΕΔΔΥ καθώς και τα στοιχεία των μαθητών, για τους οποίους ανανεώνεται η Παράλληλη Στήριξη το αργότερο μέχρι την 15η Ιουλίου 2014. Στα στοιχεία αυτά θα πρέπει να αναφέρεται απαραίτητα: α) ο αριθμός πρωτοκόλλου της Εγκριτικής Υπουργικής Απόφασης και β) η τάξη, στην οποία θα φοιτήσει  ο μαθητής τον Σεπτέμβριο του 2014.
Επίσης, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα στην ίδια προθεσμία πρέπει να αποστείλουν στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και τον ονομαστικό κατάλογο των μαθητών, για τους οποίους οι γονείς δηλώνουν ότι επιθυμούν την διακοπή της Παράλληλης Στήριξης.


Β.  Στήριξη σε μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στην αυτοεξυπηρέτηση
Για τους μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στην αυτοεξυπηρέτηση  οι διατάξεις του άρθρου 6§2 του ν.3699/2008(ΦΕΚ 199Α) προβλέπουν τη στήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικό(Ε.Β.Π.).

1.Η αίτηση για έγκριση και παροχή στήριξης από Ε.Β.Π. σε μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στην αυτοεξυπηρέτηση, υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής έως και την 31η  Ιουλίου  2014, εκτός αν η ανάγκη για στήριξη από Ε.Β.Π.  προκύψει μετά την ανωτέρω προθεσμία.

2.Με την αίτησή του για παροχή στήριξης από Ε.Β.Π., ο γονέας  συνυποβάλλει γνωμάτευση από το οικείο ΚΕΔΔΥ ή από πιστοποιημένο Ιατροπαιδαγωγικό  Κέντρο, από δημόσια υγειονομική επιτροπή ή από Δημόσιο Νοσοκομείο

3.Οι ανωτέρω αιτήσεις, οι γνωματεύσεις καθώς και οι βεβαιώσεις εγγραφής ή φοίτησης, διαβιβάζονται από τη Δ/νση του σχολείου στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. μέσω της αντίστοιχης Περιφερειακής Δ/νσης   αμέσως μετά  την υποβολή της αίτησης.

4.Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικούς και στήριξης από Ε.Β.Π.

5.Σε περίπτωση που στο ίδιο σχολείο εγκριθεί στήριξη με ειδικό βοηθητικό προσωπικό για δύο μαθητές τότε το ΚΕΔΔΥ με εισήγησή του θα μπορεί να προβλέπει την κάλυψη των αναγκών των μαθητών αυτών από έναν ειδικό βοηθό.


Γ. Στήριξη μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή.
Προβλέπεται επίσης, σύμφωνα με τον νόμο 4186/2013, άρθρο 28, παρ. 16, η δυνατότητα Στήριξης μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της Στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή είναι οι εξής: α) αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή στο σχολείο φοίτησης, β) βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης του μαθητή στο σχολείο(θα πρέπει να αναφέρεται ακριβώς η τάξη, στην οποία θα φοιτήσει ο μαθητής τον Σεπτέμβριο του 2014) και γ) γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο.
Τα δικαιολογητικά αποστέλλονται από τον Διευθυντή του Σχολείου στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής της Κ.Υ. του Υ.ΠΑΙ.Θ., μέσω των αρμοδίων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.


Δ.  Στήριξη  μαθητών από Ειδικό Βοηθό
Σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ.18 του νόμου 4186/2013 (ΦΕΚ 193Α)  η υποστήριξη του μαθητή μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων.

Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της Στήριξης των  μαθητών από ειδικό βοηθό ( ιδιώτη) είναι:

1. Αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα προς τη Διεύθυνση του Σχολείου.

2. Βιογραφικό και Ποινικό Μητρώο του προτεινόμενου  από την οικογένεια του μαθητή για την υλοποίηση της υποστήριξης.

3.  Σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του Σχολείου φοίτησης και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο δεν τίθεται προθεσμία για την έγκριση της υποστήριξης από Ιδιώτη Βοηθό και ο Διευθυντής του Σχολείου θα πρέπει να γνωστοποιεί την ύπαρξη του ιδιώτη ειδικού βοηθού στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται το σχολείο φοίτησης του μαθητή.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
 Όλα ανεξαιρέτως τα έγγραφα, τα οποία αφορούν στο Πρόγραμμα  Παράλληλης Στήριξης  από εκπαιδευτικό και στο Πρόγραμμα Στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και στο Πρόγραμμα Στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή, θα πρέπει υποχρεωτικά να φέρουν στο υποσέλιδο κάθε σελίδας του εγγράφου το φετινόλογότυπο του ΕΣΠΑ (Βλ. Συνημμένο έγγραφο). Σε αντίθετη περίπτωση, τα έγγραφα,  χωρίς το φετινό λογότυπο του ΕΣΠΑ, δεν θα λαμβάνονται υπ’ όψιν.  Τα έγγραφα,  τα οποία απαιτείται να φέρουν το λογότυπο του ΕΣΠΑ είναι τα εξής:
1) H αίτηση του γονέα
2) Η βεβαίωση φοίτησης
3)Η εισήγηση του ΚΕΔΔΥ
4)Το διαβιβαστικό του Σχολείου Φοίτησης του μαθητή
5)Το διαβιβαστικό  της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης
6)Το διαβιβαστικό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.





                                                                                           
                                   Ο  ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
                                              ΣΥΜΕΩΝ  ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ                                                                        
               ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ:
1. ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ
2. ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ                                                                  
3. Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Π.Ε.
4. Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Δ.Ε.
5. Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.
6. Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ.Ε.
7. Ε.Υ.Ε.
8. Δ/ΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

      ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
------
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ  &  ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ  ΑΓΩΓΗΣ
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ- ΜΕΣΩΝ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
               -----
Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 151 80 Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr
Email: t08dea3@ypepth.gr
Πληροφορίες: Π. Γκίκα
Τηλέφωνο: 210 3442928-9
Fax: 210 3442193             
  ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ       
   Bαθμός Ασφαλείας:                      
  Να διατηρηθεί μέχρι:
            Mαρούσι, 04/06/2014
        Αριθμ. Πρωτ. 87238/Γ6   
Προς:  1.  Περιφερειακές Διευθύνσεις
                          Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης όλης
                          της Χώρας
                     2.  Διευθύνσεις Α/θμιας και
                          Β/θμιας  Εκπαίδευσης όλης της
                          Χώρας(μέσω των
                          Περιφερειακών Δ/νσεων Α/θμιας και
                          Β/θμιας Εκπαίδευσης)
                     3.  Σχολεία όλης της Χώρας(μέσω των
                        Διευθύνσεων
                        Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης)
                     4.  Σχολικούς συμβούλους
                        Γενικής Αγωγής  όλης της Χώρας(μέσω
                        των Περιφερειακών Διευθύνσεων 
                        Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης)
                     5. Σχολικούς συμβούλους
                        Ειδικής Αγωγής όλης της Χώρας(μέσω  
                        των Περιφερειακών Διευθύνσεων
                        Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης)
                     6. ΚΕΔΔΥ όλης της Xώρας (μέσω των
                        Περιφερειακών Διευθύνσεων
                        Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης ).



Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr

Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΩΡΑ

Το ρολόι, αν και μεγάλο, είναι πολύ απλό να το φτιάξετε.


Οδηγίες:
1. Φτιάξτε τους ωροδείκτες και τους λεπτοδείκτες κόβοντας κομμάτια χαρτόνια (σε μακρύ ορθογώνιο σχήμα), το ένα κοντύτερο από το άλλο. Κόψτε ένα άκρο και των δύο δεικτών για να γίνουν μυτεροί ή σε σχήμα βέλους. Τρυπήστε τα άκρα των δεικτών του ρολογιού.


2. Δημιουργήστε μια τρύπα στη μέση του ρολογιού. Το ρολόι μπορεί να είναι οποιουδήποτε σχήματος. Αν το χαρτόνι που θα βρείτε είναι σχήματος ορθογωνίου, χρησιμοποιήστε το με αυτό το σχήμα χωρίς να ταλαιπωρηθείτε με το ψαλίδισμα για τη δημιουργία κυκλικού σχήματος.


3. Κόψτε δύο μικρά κομμάτια από χαρτόνι και φτιάξτε δύο τρύπες στη μέση. Αυτά τα κομμάτια δρουν ως "πώμα". Ασφαλίστε τους ωροδείκτες στο ρολόι με τη χρήση ενός καθαριστή πίπας.




4. Γράψτε τα λεπτά του ρολογιού, δηλαδή 60 στις 12:00, 5 στις 1:00 κλπ. πάνω στο χαρτόνι.


5. Γράψτε τις ώρες, "1" έως "12" σε χαρτάκια post-it, με τέτοιο τρόπο που να καλύπτουν τα λεπτά, έτσι ώστε να μπορείτε να ανοίγετε την κάρτα- post it για να αποκαλύψετε τα λεπτά. Έτοιμο!!!



πηγη: http://grafwnimata.blogspot.gr/