Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Σημάδια αυτισμού



  1. Μη κατάλληλος τρόπος ενασχόλησης με τα παιχνίδια του
  2. Δεν έχει την ικανότητα να σχετιστεί με άλλα παιδιά
  3. Ακατάλληλο (απρόσφορο) γέλιο ή κλάμα 
  4. Υπερδιέγερση ή παθητικότητα
  5. Υπερευαισθησία ή υποευαισθησία με τους ήχους
  6. Παράξενη ενασχόληση με αντικείμενα ή τμήματα αντικειμένων
  7. Φτωχός λόγος ή παντελής έλλειψη λόγου 
  8. Δυσκολία οργάνωσης σε περίπτωση αλλαγής συνηθειών
  9. Έλλειψη αίσθησης κινδύνου 

  Εργοθεραπεύτρια


Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

ΦΟΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ



  • Η φορά των γραμμάτων για δεξιόχειρες είναι από επάνω προς τα κάτω και αριστερά προς δεξιά.
  • Η φορά των γραμμάτων για αριστερόχειρες είναι από επάνω προς τα κάτω και από δεξιά προς τα αριστερά. 
Μαρινέλη Ανδρονίκη 
Εργοθεραπεύτρια

Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Μαθαίνοντας να δένει τα κορδόνια του!


Απλά tips για να μάθει να δένει τα κορδόνια του με τη μέθοδο των «αυτιών του λαγού»!

Μπορεί να χρειαστούν αρκετές δοκιμές μέχρι να μάθει να δένει τα κορδόνια των παπουτσιών του, αλλά η χαρά του θα είναι απεριόριστη όταν τα καταφέρει μόνο του! Ειλικρινά, καμιά άλλη επίτευξη δεν δίνει τόση λάμψη στο παιδικό πρόσωπο όσο αυτή! Δείξτε του, λοιπόν, έναν εύκολο τρόπο δεσίματος, τη μέθοδο των «αυτιών του λαγού», για να έρθει ταχύτερα η ώρα εκείνη.

Πότε να ξεκινήσω;
Μπορείτε να ξεκινήσετε την εκμάθηση όταν το μικρό σας φτάσει τα 3. Η λογική λέει ότι όσο πιο νωρίς ξεκινήσετε την διαδικασία τόσο πιο καλά είναι, παρότι ίσως χρειαστεί να φτάσει τα 4 ή 5 για να αποκτήσει τον απαιτούμενο συντονισμό κινήσεων και την απαραίτητη μνήμη για να θυμάται όλα τα βήματα της διαδικασίας στην σωστή σειρά.

Τι να κάνω;
  • Κρατήστε ένα κορδόνι σε κάθε σας χέρι.
  • Τοποθετήστε τα δύο κορδόνια χιαστί.
  • Δείξτε του πώς μπορεί κρατώντας το ένα κορδόνι να περάσει το άλλο από κάτω.
  • Τραβήξτε τις άκρες ώστε να δημιουργηθεί ένας κόμπος πάνω στην επιφάνεια του παπουτσιού.
  • Με το ένα κορδόνι δημιουργήστε μια θηλιά, και εξηγήστε του ότι πρέπει να έχει το σχήμα των αυτιών του λαγού με μακριά όμως «ουρά». Δηλαδή φροντίστε η άκρη του κορδονιού να περισσεύει αρκετά από τα θηλιά που έχετε σχηματίσει.
  • Κάντε το ίδιο ακριβώς και με το άλλο κορδόνι.
  • Διασταυρώστε τις δύο θηλιές με τέτοιο τρόπο ώστε να εφάπτονται στο μέσο τους.
  • Στη συνέχεια περάστε την μια θηλιά μέσα τον κύκλο ή την τρύπα που έχει σχηματιστεί.
  • Βάλτε τα δάχτυλά του μέσα στις θηλιές ή στα «αυτιά του λαγού» και τραβήξτε τα ώστε να σφίξει ο κόμπος. 

Ακολουθούν οι παραπάνω οδηγίες σε μορφή εικόνας:




Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

Δυσκολίες στο φαγητό

Τι κάνουμε όταν ένα παιδί δυσκολεύεται με τα φαγητά, όταν αρνείται να δοκιμάσει σχεδόν τα περισσότερα;

Αρχικά θα πρέπει να βρούμε την αιτία που αρνείται να δοκιμάσει. 

Μερικές αιτίες μπορεί να είναι:

  • να μη του αρέσει μια συγκεκριμένη γεύση
  • το φαγητό να είναι πιο βαρύ από όσο αντέχει
  • η ποσότητα αλατιού να μην είναι η κατάλληλη (αν και είναι προτιμότερο να αποφεύγεται)
Αν δεν είναι κάποιοι απο τους παραπάνω λόγους τότε θα πρέπει να ψάξετε σε βαθύτερα αίτια. 
Κυρίως παρατηρείστε τα εξής:
  • αν προτιμά μαλακές ή σκληρές τροφές
  • αν προτιμά έντονες ή απαλές γεύσεις
Κάποιες μικρές συμβουλές που θα μπορούσατε να αξιοποιήσετε είναι:
  1. Κάντε την τροφή παιχνίδι! Χρησιμοποιήστε ένα αγαπημένο του λούτρινο αρκουδάκι και προσποιηθείτε ότι το ταίζετε
  2. Φτιάξτε μια ιστορία
  3. Παίξτε με τα κουζινικά του και κάντε ότι μαγειρεύετε μαζί
  4. Ακουμπήστε λίγο φαγητό στα χείλη του για να αρχίσει να εξοικειώνεται
  5. Υποσχεθείτε του οτι θα κάνετε την αγαπημένη του δραστηριότητα αν φάει έστω και μια πολύ μικρή ποσότητα που θα ορίσετε εσείς. Είναι βασικό να μην απαιτείτε απο τις πρώτες φορές μεγάλες ποσότητες. Και ένα μικρό κομμάτι ή δυο κουταλιές είναι αρκετές για το παιδί που δεν τρώει. 


Ένα παιδί που δεν τρώει τίποτα και αρνείται επανειλημμένα να φάει ακόμη και τα αλεσμένα φαγητά με όποιον τρόπο και αν δοκιμάσατε, τότε πιθανότατα αντιμετωπίσει αισθητηριακές δυσκολίες στη περιοχή του στόματος. 
Το παιδί θα πρέπει να παραπεμφθεί σε Εργοθεραπευτή και Λογοθεραπευτή. 



Μαρινέλη Ανδρονίκη
Εργοθεραπεύτρια

Προγραφικές ασκήσεις

Μερικές ασκήσεις που μπορεί να κάνει ένας Εργοθεραπευτής, αλλά και να προτείνει σε παιδιά με δυσκολίες στη γραφοκινητικότητα και τον οπτικοκινητικό συντονισμό (συντονισμός ματιού-χεριού) είναι οι παρακάτω:

 




















Μαρινέλη Ανδρονίκη

Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

Σύνδρομο Okamoto


Κύρια χαρακτηριστικά του συνδρόμου Οkamoto είναι: πρόβλημα στα νεφρά (υδρονέφρωση), μυική υποτονία, κληρονομική υδρονέφρωση, νοητική υστέρηση, αναπτυξιακή υστέρηση, χειλεοσχιστία, λυκόστομα κτλ.

Συνολικά μπορεί να παρουσιάζει 23 συμπτώματα από όλα σχεδόν όργανα του σώματος, αλλά οι κύριες εκδηλώσεις που πάντα συνυπάρχουν είναι πέντε: προβλήματα από την καρδιά, νεφρό, ανωμαλίες προσώπου καθώς και μυική υποτονία και νοητική υστέρηση.
Για τον κλινικό παιδίατρο είναι απαραίτητο να έχει υπόψιν του αυτό το σύνδρομο ειδικά σε παιδιά που παρουσιάζουν νοητική και αναπτυξιακή υστέρηση, μαθησιακές δυσκολίες, σε συνδυασμό με δυσμορφίες προσώπου.
Η μοριακή βιολογία και η συνεργασία με γεννετιστή ειδικευμένο σε σύνδρομα μπορεί να βοηθήσει στην διάγνωση και να αναγνωρίσει τον συγκεκριμένο τύπο.

Η θεραπεία έγκειται στην αποκατάσταση των δυσμορφίων του προσωπου κυρίως (στόμα, αυτιά,μύτη), και στην αντιμετώπιση της καρδιακής ανεπάρκειας και υδρονέφρωσης.
Είναι πολυπαραγοντική νόσος και χρειάζεται παιδιατρικό κέντρο που να συνδυάζει όλες τις ειδικότητες που αφορούν την συμπτωματολογία του συνδρόμου.