Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Ανθισμένη αμυγδαλιά με ποπ-κορν






Σας αρέσουν τα ποπ-κορν; Μην τα φάτε όλα αυτή τη φορά, χρησιμοποιήστε μερικά και φτιάξτε μια ανοιξιάτικη χειροτεχνία με μια ανθισμένη αμυγδαλιά με άνθη από… ποπ-κορν!

Υλικά:
Χαρτόνι πορτοκαλί (ή σε όποιο χρώμα θέλετε)
Τέμπερες
Κόλλα
Πινέλο
Ποπ-κορν



1. Ζωγραφίστε τα κλαδιά του δέντρου σας με καφέ τέμπερα με το πινέλο. Μπορείτε να το κάνετε αυτό και με καφέ μαρκαδόρο, φυσικά για πιο εύκολο.





2. Βάλτε αρκετή κόλλα και κολλήστε πάνω στα κλαδιά τα ποπ-κορν που θα είναι τα όμορφα άνθη της αμυγδαλιάς!





3. Αν θέλετε, προσθέστε γρασίδι, αλλά και ό,τι άλλο σας αρέσει, όπως πουλάκια, ήλιο, λουλούδια κτλ.



Στόχος: 
ανάπτυξη φαντασίας και δημιουργικότητας,
βελτίωση λεπτής κινητικότητας

απο mamakid.gr


Δραστηριότητα με μακαρόνια


Μία εύκολη κατασκευή είναι να πάρουμε μακαρόνια διαφόρων σχημάτων, να τα βάψουμε σε διαφορετικά χρώματα και να ζητήσουμε από το παιδί να τα ταξινομήσει κατά χρώμα και σχήμα.

Στοχος:
•αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα
•βοηθούν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να εξοικειωθούν με τα χρώματα και τα σχήματα

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

Η Δομημένη Εκπαίδευση & η Κατασκευή Εκπαιδευτικού Υλικού για Μαθητές με Αυτισμό




 
Ένας πρωτοποριακός επιστημονικός οδηγός για την διδασκαλία για παιδιά με αυτισμό


Στοιχεία Βιβλίου



autismos.iwrite.gr

συγγραφείς
Χρυσάνθη Καρρά και Νίκη Βογιατζή

εκδοτικός οίκος
Εκδόσεις iWrite

Νέα τμήματα στα δυο δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου(Και Εργοθεραπείας)








Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Για το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 θα λειτουργήσουν νέα πανεπιστημιακά τμήματα στα δυο δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου. Στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, που έχει την έδρα του στη Λευκωσία, θα λειτουργήσει για..

πρώτη φορά Ιατρική σχολή καθώς και το τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, ενώ στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, που βρίσκεται στη Λεμεσό θα λειτουργήσει το τμήμα Αποκατάστασης/Λογοθεραπείας.

Για τους μαθητές που ενδιαφέρονται να διεκδικήσουν μια θέση εισαγωγής στα τμήματα των δυο κρατικών πανεπιστημίων θα πρέπει να τονιστεί ότι το διάστημα ταχυδρομικής αποστολής του μηχανογραφικού δελτίου, που είναι διαφορετικό από αυτό της Ελλάδας, είναι από 1η έως και 19η Ιουλίου του 2013.

Σύντομα Εργοθεραπεία - Φυσικοθεραπεία - Κλινική Κοινωνική Εργασία
Προς ενημέρωση των μαθητών και των γονέων αξίζει να αναφερθεί ότι στο άμεσο διάστημα θα λειτουργήσουν στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο κατευθύνσεις Εργοθεραπείας, Φυσικοθεραπείας και Κλινικής Κοινωνικής Εργασίας. Οι πιο πάνω κατευθύνσεις μαζί με αυτή της Λογοθεραπείας, που θα δεχθεί φέτος τριάντα φοιτητές, απαρτίζουν το τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης.

Λογοθεραπεία/Λογοπαθολογία
Όσον αφορά την κατεύθυνση της Λογοθεραπείας/Λογοπαθολογίας οι προοπτικές απασχόλησης των νεοεισαχθέντων φοιτητών όπως αυτές αναφέρονται στο διαδικτυακό τόπο του τμήματος είναι οι ακόλουθες: Οι απόφοιτοι του προγράμματος θα είναι ικανοί να ασκούν όλο το εύρος της Λογοθεραπείας/Λογοπαθολογίας σε κρατικά και ιδιωτικά νοσηλευτήρια, σε κέντρα αποκατάστασης και σε σχολικές μονάδες, να ασκήσουν ελεύθερο επάγγελμα, καθώς επίσης και να αναπτύξουν δραστηριότητα σε τομείς έρευνας, εκπαίδευσης και διοίκησης στις υπηρεσίες υγείας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ενώ στην Κύπρο η Λογοθεραπεία αποτελεί κατεύθυνση Πανεπιστημιακού Τμήματος στην Ελλάδα η Λογοθεραπεία αποτελεί τμήμα των ΤΕΙ Ιωαννίνων και Πάτρας.

Ιατρική
Στην πρώτη δημόσια Ιατρική σχολή που θα ανοίξει τις πύλες της για Κύπριους και Έλληνες φοιτητές το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν σε πρώτη φάση οι τομείς:
(α) Βασικών Ιατρικών Επιστημών
(β) Παθολογίας
(γ) Χειρουργικής
(δ) Παθολογικής Ανατομίας
(ε) Ακτινολογίας

Το πρόγραμμα θα είναι εξαετές και θα χωρίζεται σε τρεις φάσεις:Φάση Ι (ένα έτος προ-ιατρικών σπουδών)
Φάση ΙΙ(δύο έτη συνδυασμένων σπουδών στις βασικές και κλινικές επιστήμες και στις αρχές της μελέτης και ανάλυσης της συμπεριφοράς)
Φάση ΙΙΙ (τρία έτη κλινικών σπουδών).
Γλώσσα διδασκαλίας είναι η Ελληνική.

Δημοφιλείς οι νέες σχολές για τους Κύπριους μαθητέςΜε βάση τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Κυπριακό Υπουργείο Παιδείας η Ιατρική σχολή είναι η δημοφιλέστερη επιλογή των Κυπρίων μαθητών ακολουθούμενη από το νέο τμήμα της Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, ενώ και το τμήμα Λογοθεραπείας/Λογοπαθολογίας είναι μέσα στις δέκα δημοφιλέστερες επιλογές των Κυπρίων. Τα τμήματα αυτά αναμένεται να έχουν υψηλή ζήτηση και από τους έλληνες μαθητές.


newsbeast.gr

Τρίτη 7 Μαΐου 2013


Παιχνίδι στο χώρο







Το παιδί που θα προσπαθήσει να περάσει αυτά τα εμπόδια θα εξασκήσει, βελτιώσει και θα χρησιμοποιήσει αρκετές δεξιότητες όπως κομμάτια πράξης, δεξιότητες αδρού συντονισμού, και κιναίσθησης.


Την δραστηριότητα αυτή μας την προτείνει το(B)e(LO)n(G), OT, και την βρήκα αρκετά ενδιαφέρουσα και διαφορετική.


Το υλικό που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι σκοινί ή λάστιχο.




απο Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Τρίτη 30 Απριλίου 2013


Ποια τιμωρία «πιάνει»;






Ακόμα δεν «βγήκε από το αυγό» και θέλει να είναι το αφεντικό. Έχετε την εντύπωση ότι σας σέρνει από τη..
μύτη και δεν ξέρετε πώς να βάλετε όρια και ποια τιμωρία θα το συμμορφώσει. Το μυστικό είναι: ψυχραιμία και όχι βία.


Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν φορές που τα παιδιά είναι ικανά με την συμπεριφορά τους να μας φτάσουν στα όρια της απόγνωσης και στην κυριολεξία να μας εξαντλήσουν ψυχολογικά. Και εκεί, ο κάθε γονιός προσπαθεί να «εφεύρει» την πιο «αποτελεσματική» τιμωρία για να βάλει φρένο στο ατίθασο πιτσιρίκι του. Είτε με φωνές, είτε με σωματική βία, είτε με καλοπιάσματα, είτε με απαγορεύσεις, ακόμα και στέλνοντας το στην απομόνωση του δωματίου του για λίγο. Όπως θα έχετε αντιληφθεί και εσείς, το περίεργο είναι ότι τις περισσότερες φορές, ότι κι αν έχουμε σκεφτεί, απλά δεν φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα, γιατί μετά από λίγη ώρα, εκείνο συνεχίσει απτόητο! Άρα, τι κάνουμε; Μήπως χρειάζεται κάποια πιο δραστική τιμωρία; Και ποια είναι η έννοια της τιμωρίας όπως την φαντάζεται ο καθένας μας; Ουσιαστικά αυτό που θέλουμε όλοι μας είναι να του μάθουμε να φέρεται σωστά και συνετά, από μόνο του, και όχι επειδή φοβάται την τιμωρία. Υπάρχει τρόπος να τα καταφέρουμε;
Διαχωρίστε την τιμωρία από την «εκδίκηση»Να βάζετε στο παιδί τιμωρίες οι οποίες έχουν άμεση και λογική σχέση με το παράπτωμά του, διαφορετικά το παιδί θα εκλαμβάνει την τιμωρία σας σαν μια καθαρή μορφή εκδίκησης και δεν θα έχει κανένα νόημα και αποτέλεσμα, παρά μόνο να δηλητηριάζουν μακροπρόθεσμα τις σχέσεις σας και δημιουργούν ένα άσχημο κλίμα μεταξύ σας. Για παράδειγμα: Δεν μπορούμε να πούμε σε ένα παιδί «δεν θα πάμε βόλτα το απόγευμα επειδή δεν τρως όλο σου το φαγητό». Ακούγεται παράλογο και είναι. Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; Αυτή η έλλειψη σύνδεσης μεταξύ της συμπεριφοράς του παιδιού και της τιμωρίας προκαλεί στα παιδιά σύγχυση και την αίσθηση πως τα εκδικούμαστε. Μπορούμε όμως να του πούμε «δεν θα φας γλυκό, αν δεν φας το φαγητό σου πρώτα».
Μάθετε το παιδί ότι την έννοια της «συνέπειας των πράξεων μας»Αφήσετε το παιδί να υποστεί τις φυσικές συνέπειες των πράξεων του, χωρίς να του επιβάλλετε εσείς την τιμωρία του. Για παράδειγμα, το παιδί σας αρνείται να μαζέψει τα παιχνίδια του, παρά τη δική σας ενθάρρυνση και τις συμβουλές σας ότι κινδυνεύουν να χαθούν. Και δυστυχώς χάνει ένα παιχνίδι του. Δεν χρειάζεται να το τιμωρήσετε για να διορθωθεί, απλώς, αφήστε τα πράγματα να εξελιχθούν από μόνα τους. Δείξτε κατανόηση, με φράσεις τύπου «είναι λυπηρό να χάνεις ένα παιχνίδι σου. Τι κρίμα!», και παρηγορήστε το. Όταν σας ζητήσει όμως να του το αγοράσετε πάλι, εξηγήστε του ήρεμα και απλά ότι δεν ευθύνεστε εσείς για την απώλειά του και υπενθυμίστε του ότι ήταν δική του η απόφαση να μην μαζέψει τα παιχνίδια του, με κίνδυνο κάποιο να χαθεί. Έτσι, θα πρέπει να υποστεί τις συνέπειες της επιλογής του.Ουσιαστικά η έννοια της τιμωρίας είναι ότι καθετί έχει και το τίμημα του και ότι θα πρέπει να υποστεί τις συνέπειες των πράξεών του και της συμπεριφοράς του. Μάθετέ του ότι οι συνέπειες ακολουθούν σχεδόν πάντα μία λάθος επιλογή ή συμπεριφορά και αυτό ισχύει για όλους –όχι μόνο για τα παιδιά.
Βάλτε όρια και κανόνεςΓια να καταλάβουν τα παιδιά τα όρια, απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι δύο γονείς να έχετε κοινές απόψεις και αντιδράσεις για τη διαπαιδαγώγηση και να είστε σταθεροί. Δεν μπορεί τη μια μέρα για ένα θέμα να είστε αρνητικοί, και την άλλη για το ίδιο θέμα να είστε ελαστικοί. Οι κανόνες θα πρέπει να ισχύουν για όλα τα μέλη της οικογένειας και όχι μόνο για τα παιδιά. Φροντίστε να τηρούνται χωρίς πολλές-πολλές συζητήσεις και ελαφρύνσεις. Τα παιδιά δέχονται τους κανόνες, όταν εμείς οι γονείς δεν κάνουμε υπερβολές και είμαστε λογικοί στις απαιτήσεις μας. Όταν βάζουμε ένα κανόνα και εξηγούμε με επιχειρήματα γιατί πρέπει να τηρηθεί. Έτσι φαινόμαστε στα μάτια τους σταθεροί, υπολογίσιμοι, δυνατοί και άνθρωποι που μπορεί κανείς να εμπιστευτεί.
Διατηρήστε την αυτοκυριαρχία σας
Ξεκινάμε από το γεγονός ότι κάθε παιδί όταν έχει μια ανάρμοστη συμπεριφορά ξέρει πολύ καλά ότι παραβαίνει κάποιους κανόνες. Κι έπειτα η έκφραση και οι κινήσεις σας (σοβαρεύετε, σηκώνεστε απότομα όρθιοι) του δείχνουν ξεκάθαρα ότι έκανε κάτι κακό. Το παιδί διαισθάνεται την ένταση, διαισθάνεται όμως και την ικανότητά σας να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας ή και το αντίθετο. Και αυτό έχει μεγάλη σημασία. Εξάλλου με την κακή συμπεριφορά του το μόνο που επιθυμεί είναι να σας προκαλέσει. Ο στόχος του είναι να καταφέρει να σας κάνει να χάσετε την ψυχραιμία σας και μετά να ασχοληθείτε αποκλειστικά μαζί του και για περισσότερο χρόνο. Αντιδρώντας ψύχραιμα και συγκρατημένα, αποδεικνύετε τη δύναμή σας. Το παιδί αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορεί να σας κάνει ό,τι θέλει. Και βαθιά μέσα του θα αισθάνεται περήφανο και ασφαλές που έχει έναν δυνατό γονιό. Γι’ αυτό, λοιπόν, μετρήσετε από μέσα σας ως το 20, πάρτε βαθιές ανάσες και προσπαθήστε να δείχνετε όσο το δυνατόν λιγότερο εκνευρισμό.
Πείτε «όχι» στο ξύλοΌταν ο γονιός απλώνει το χέρι πάνω στο παιδί, χωρίς δεύτερη σκέψη, για να δώσει ένα μικρό αθώο μπατσάκι ή ακόμη και ένα γερό ανεπιθύμητο χαστούκι, το μόνο που καταφέρνει είναι ν’ αφήσει ξεκάθαρα σημάδια του στο μάγουλο αλλά και στην ψυχή του παιδιού. Η βία δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε καμία περίπτωση στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών.Μην ξεχνάμε επίσης ότι τα παιδιά πολλές φορές έχουν ως πρότυπα είτε εμάς, είτε μεγαλύτερα αδέρφια, είτε ακόμη και ήρωες καρτούν που δυστυχώς στις μέρες μας είναι συνήθως πολύ βίαιοι. Κατ’ επέκταση αν εμείς δίνουμε το καλό παράδειγμα και αποτρέπουμε την ταύτιση των παιδιών με τέτοια πρότυπα, τότε θα καταφέρουμε να ελαχιστοποιήσουμε τη βία γενικότερα στην οικογένεια.
Μην βάζετε τις φωνές«Δεν ακούς που σου μιλάω;» Φυσικά και σας ακούει και καταλαβαίνει πολύ καλά τι λέτε αλλά και πως το λέτε. Όμως οι φωνές δεν θα κάνουν το παιδί πιο προσεκτικό και πιο ήσυχο, αντιθέτως το κάνουν αντιδραστικό και το στενοχωρούν. Και το κακό είναι ότι ο τόνος της φωνής μας μπορεί πολύ εύκολα να υψωθεί, χωρίς να συνειδητοποιήσουμε ότι εκείνη τη στιγμή ουσιαστικά φωνάζουμε στο παιδί μας. Και αυτό γιατί τα όρια μεταξύ μιας λογικής κουβέντας με τα παιδιά μας και των διαταγών, των κατηγοριών και των ταπεινωτικών σχολίων είναι πολύ ρευστά. Οι φωνές ντροπιάζουν τα παιδιά και τα ταπεινώνουν. Από την άλλη, μια έντονη σύντομη φωνή είναι πιο αποτελεσματική και σαφώς προτιμότερη από μια συνεχή γκρίνια, ένα διαρκές μάλωμα. Για παράδειγμα: το παιδί δεν έχει πιει το γάλα του και πρέπει να φύγει για το νηπιαγωγείο. Μια φωνή δυνατή με παιχνιδιάρικο αλλά και συνάμα αποφασιστικό ύφος «Τι; Ακόμα δεν ήπιαμε το γάλα μας; Γρήγορα!» μπορεί να κάνει θαύματα. Και μπορεί το παιδί να αναρωτιέται γιατί το λέτε με τόσο έντονη φωνή, αλλά το σημαντικό είναι ότι καταλαβαίνει ότι εκείνη τη στιγμή είστε σοβαροί, ότι δεν είναι παιχνίδι και πρέπει να συμμορφωθεί.
Προσπαθήστε να καταλάβετε τα αίτια της συμπεριφοράς τουΥπάρχουν διάφορες αιτίες για την παιδική προκλητική συμπεριφορά. Γι’ αυτό λοιπόν είναι λάθος να τις προσπερνάτε έτσι απλά και σιωπηλά. Όταν το παιδί κάνει ανοησίες συνειδητά, τότε σημαίνει ότι κάτι μπορεί να το απασχολεί και πρέπει να το συζητήσετε με τον σύντροφό σας και με όλους τους ενήλικες που βρίσκονται κοντά στο παιδί (παππούδες, δασκάλα, babysitter). Και φυσικά θα μιλήσετε και με το ίδιο το παιδί. Θα πρέπει να αναρωτηθείτε τι κρύβεται πίσω από την προκλητική συμπεριφορά του παιδιού. Ασχολείστε αρκετά μαζί του; Του λείπετε; Ζηλεύει κάποιο αδελφάκι; Είστε χαλαροί και ευδιάθετοι όταν επιστρέφετε σπίτι; Μήπως η συμπεριφορά του είναι η «απάντησή» του στη δική σας στάση απέναντι του;
Δείξτε αδιαφορίαΜερικές φορές, ακόμη και η αδιαφορία στην προκλητική του συμπεριφορά και ο προσανατολισμός του ενδιαφέροντος σε κάτι άλλο βοηθούν το αδιάλλακτο παιδί σημαντικά. Ακόμη και η αρνητική προσοχή (δηλαδή η τιμωρία) είναι πιο θεμιτή για κάποια παιδιά απ’ ό,τι η αδιαφορία μας. Ασχοληθείτε με το παιδί όσο περισσότερο μπορείτε, κάντε μαζί του πράγματα που αρέσουν και στους δύο ενισχύστε τις θετικές συμπεριφορές και θα δείτε τη διαφορά.
Επαινέστε την καλή του συμπεριφορά.
Πολλά παιδιά είναι εξαιρετικά ευαίσθητα στην κριτική. Ένας πολύ καλός τρόπος για να τους δείξετε το λάθος τους, χωρίς να τα πληγώνετε είναι η μέθοδος «έπαινος – κριτική - έπαινος». Για παράδειγμα, πείτε στο παιδί: «Η δασκάλα μου είπε ότι είσαι πολύ καλός στα μαθηματικά. Πρέπει όμως να κάνεις πιο μελετημένα τις ασκήσεις σου. Έχεις βελτιωθεί πολύ όμως». Έτσι, σταδιακά θα καταλάβει ότι μπορεί να κερδίζει το ενδιαφέρον σας με θετικό τρόπο και να εισπράττει τον έπαινο.

Με την συνεργασία της κας Βάσως Μακαρώνη (ψυχολόγος - παιδοψυχολόγος)
imommy

Αναρτήθηκε από Υγεία και άλλα