Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

ΣΥΝΔΡΟΜΟ DOWN

. Μια γυναίκα ενώ ήταν έγκυος έμαθε πως το μωράκι της θα γεννηθεί με σύνδρομο Down . Φοβήθηκε, αγχώθηκε, προβληματίστηκε ΣΤΟ τέλος, αποφάσισε στείλει ένα γράμμα στον Ιταλικό οργανισμό CoorDown που έχει ως κεντρικό του άξονα τα παιδιά με σύνδρομο Down το οποίο είχε τίτλο: " ..... Περιμένω παιδί Ανακάλυψα ότι έχει Σύνδρομο Down Φοβάμαι, όταν γεννηθεί τί ζωή θα έχει. " . Η οργάνωση CoorDown της απάντησε με ένα βίντεο φτιαγμένο από παιδιά και ενήλικες με σύνδρομο Down. "... Αγαπητή μελλοντική μαμά, μη φοβάσαι. Το παιδί σου θα μπορεί να κάνει πολλά πράγματα", ξεκινούν να λένε τα άτομα με σύνδρομο Down. Δείτε το απίθανο ... (! ;) Βίντεο.



Πηγή: mothersblog.gr
www.noesi.gr

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Αισθητηριακή Ολοκλήρωση στο νερό!

Ένας διαφορετικός τρόπο που λειτουργεί εδώ η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση!
Το παιδί στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζει δυσκολίες ένδυσης


Εκμάθηση χρονικών εννοιων

Το παιδί 4-5 ετών θα πρέπει να έχει κατακτήσει τις εξής έννοιες:

  • ημέρα-νύχτα
  • πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ και τη διαδοχή τους
  • νωρίς-αργά 

Στα 6 γνωρίζει:
  • ημέρες τις εβδομάδας ονομαστικά και τη διαδοχή τους
  • κατανοεί τις έννοιες χτες-αύριο
  • εποχές ονομαστικά και τη διαδοχή τους
  • τους μήνες ονομαστικά αλλά μπορεί να μπερδεύεται με τη διαδοχή τους( υπάρχουν αρκετές διαφορές στα παιδιά, μερικά γνωρίζουν από αυτή την ηλικία τη διαδοχή και την αντιστοιχία μηνών-εποχών)
Στα 7:
  • έχει κατακτήσει τη διαδοχή μηνών
  • γνωρίζει σε ποια εποχή αντιστοιχεί κάθε μήνας του έτους
  • μπορεί να διδαχθεί την ώρα 
Μέχρι τα 10 χρόνια θα μπορεί να υπολογίζει ανεξάρτητα το χρόνο( αναλύει τη χρονική ενότητα ''ημέρα'' σε ώρες, λεπτά και δευτερόλεπτα)  και να οργανώνει το πρόγραμμά του μέσα σε συγκεκριμένα σε χρονικά όρια.



ΜΑΡΙΝΕΛΗ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ,
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ SI
olagiatinergotherapia.blogspot.gr

Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

Οδηγίες για την αντιμετώπιση της ηχολαλίας σε παιδιά με αυτισμό



  1. Προσπαθήστε να μιλάτε έχοντας υπόψη σας το λεξιλόγιο και την αντίληψη του παιδιού σας. Γνωρίζετε ότι θα επαναλάβει ότι λέτε, να είναι όμως και κάτι που μπορεί να καταλάβει.
  2. Μην σταματάτε να του διαβάζετε ιστορίες από βιβλία, το να τις επαναλαμβάνει αργότερα ενώ παίζει δεν θα τον βλάψει.
  3. Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε λέξεις όπως «όχι», «σταμάτα», «δικό μου». Ακόμα και αν δεν τις βρίσκετε ιδιαίτερα ευγενικές, θα βοηθήσουν το παιδί σας, μέσα από την επανάληψη, να αποφύγει κραυγές και κλάματα και να καταφέρει να δώσει σε άλλα παιδιά να καταλάβουν τι τον ενοχλεί.
  4. Διαβάστε του βιβλία με εικόνες. Αρχικά μην διαβάζετε όλη την ιστορία, δείξτε τις εικόνες καιονομάστε τα αντικείμενα. Σταδιακά, καθώς το λεξιλόγιο του εμπλουτίζεται, χρησιμοποιείστε πιο περιγραφικές λέξεις και προτάσεις. Μην το παρακάνετε όμως με τα βιβλία, το παιχνίδι πρέπει να απασχολεί τον περισσότερο χρόνο του παιδιού.
  5. Μην τον ρωτάτε όλη την ώρα: «θέλεις γάλα» πχ, αλλά όταν δείτε ότι πλησιάζει προς ένα αντικείμενο ή το δείχνει επίμονα, πείτε «θέλω γάλα» ή « Ο Γιώργος θέλει γάλα» και αργότερα: «όχι, δεν θέλει η μαμά γάλα, ο Γιώργος θέλει γάλα» και «δεν θέλει η μαμά γάλα, εγώ θέλω γάλα». Όταν προχωρήσει σε αυτόν τομέα, κάνετε ερωτήσεις όπως, «θέλεις γάλα, ναι ή όχι;’
  6. Δίνετε του ευκαιρίες για επιλογή ανάμεσα σε αντικείμενα που κρατάτε κοντά στο πρόσωπό σας και όταν επιλέξει κάποιο επαναλάβετε πώς λέγεται
  7. Όταν ανταποκρίνεστε στις επιθυμίες του αποφύγετε να χρησιμοποιείτε μία σταθερή φράση, πχ να λέτε όλη την ώρα «ok», μπορεί να την ενσωματώσει στην έκφραση των επιθυμιών του, πχ να αρχίσει να λέει: «θέλεις γάλα, ok» για να εκφράσει την επιθυμία του να πιει γάλα.
  8. Όταν τον χαιρετάτε αποφύγετε να χρησιμοποιείτε το όνομά του ή καλέστε τον πρώτα με το όνομά του και μετά από μια μικρή παύση πείτε τον χαιρετισμό
  9. Η ηχολαλία είναι ένας καλός τρόπος να μάθετε στο παιδί σας πράγματα, φτάνει να μιλάτε με τον ίδιο τόνο φωνής και με φυσικότητα, πχ εκμάθηση χρωμάτων, απαρίθμηση, νέες λέξεις κτλ
  10. Παρατηρήστε καλά το παιδί σας και θα δείτε ότι παρουσιάζει περισσότερη ηχολαλία όταν είναι κουρασμένος, πεινάει, είναι άρρωστος, βαριέται ή βρίσκεται σε υπερδιέγρερση. Συνήθως τότε χρησιμοποιούν την ηχολαλία για να ηρεμήσουν. Προσπαθήστε να τροποποιήστε τις συνθήκες που προκαλούν ή επιτείνουν την ηχολαλία, παρά να τη μειώσετε αυτή καθεαυτή.

Θυμηθείτε: Τα θετικά σημεία της ηχολαλίας (ισχυρή μνήμη και μάθηση μέσω της μίμησης), μπορούν και πρέπει να χρησιμοποιούνται για ενίσχυση του της ομιλίας στα παιδιά με διαταραχές λόγου και επικοινωνίας.

Γράφει η Κωνσταντίνα Γκόλτσιου

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Παιδικές αποκριάτικες μάσκες : Πώς να τις φτιάξετε με το παιδί σας!



Μπορείτε να περάσετε δημιουργικά το χρόνο σας μαζί του, κατασκευάζοντας εύκολα υπέροχες αποκριάτικες μάσκες με απλά και οικονομικά υλικά! 
Μάσκες που θα λατρέψει το παιδί σας, θα τις φορέσει και κυρίως… θα είναι από τα χεράκια του! Η ανάμνηση αυτή θα μείνει για πάντα!
Το dramatika σας παρουσιάζει σχέδια από πολλές μάσκες, που για να τις φτιάξετε θα χρειαστείτε χάρτινα ή πλαστικά πιατάκια που περίσσεψαν από το πάρτυ, χαρτόνια, μαρκαδόρους, ένα λαστιχάκι για να τις δέσετε και... φαντασία! 



Καλή διασκέδαση!





















Δείτε εδώ τα αφιερώματα του dramatika για να φτιάξετε μάσκες χιουμοριστικές ή με κλασικούς ήρωες


και εδώ τις πιο καλλιτεχνικές μάσκες


Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΗΛΙΚΙΑ



Το παιχνίδι κατέχει πολύ σημαντική θέση στη ζωή του παιδιού. Έχει χαρακτηριστεί συχνά ως «η εργασία της παιδικής ηλικίας», μια και αποτελεί το μέσο του παιδιού για να μάθει τον κόσμο, να αναπτύξει κοινωνικές σχέσεις και να εκφράσει τον εαυτό του.

Μιας και είμαστε λίγες μέρες πριν το Πάσχα και πολλοί είναι αυτοί που θα αγοράσουν δώρα για τους μικρούς μας φίλους, παρακάτω παρουσιάζονται τα κατάλληλα παιχνίδια για κάθε ηλικία.



0-3 μηνών

Αυτοκινητάκια και άλλα παιχνίδια με ρόδες με έντονα και αντίθετα μεταξύ τους χρώματα, ειδικά μαύρο και άσπρο, μπορεί να έχουν μεγάλο οπτικό ενδιαφέρον.

Καμπανούλες και άλλα μουσικά παιχνίδια.

Αντικείμενα με έντονα χρώματα που είναι εύκολο να πιάσει στο χέρι του και ακίνδυνα αν τα βάλει στο στόμα του.

Υφάσματα διάφορων ειδών ξυπνούν το ενδιαφέρον του.




3-6 μηνών

Κουδουνίστρες με υφασμάτινη επικάλυψη που τοποθετούνται στο καροτσάκι ή στην κούνια του.

Κρίκοι –κουδουνίστρες.

Καθρέφτης – κουδουνίστρα.

Παιχνίδια για το καροτσάκι του.

Μαλακοί κύβοι.

Μαλακές μπάλες.

Μαλακά κομμάτια υφάσματος.

Απλές καμπανούλες και άλλα παιχνίδια που κάνουν θόρυβο.

Μπάλα που παίζει μουσική.

Αρκουδάκια και άλλα μαλακά παιχνίδια.



6 – 9 μηνών

Για το παιχνίδι εξερεύνησης είναι απαραίτητη πολύ μεγάλη ποικιλία διαφορετικών αντικειμένων για να τα διερευνά. Δε χρειάζεται όμως να είναι αποκλειστικά παιχνίδια. Κουτιά, χάρτινες σακούλες, οποιοδήποτε σχεδόν αντικείμενο που δε θα είναι επικίνδυνο αν το βάλει στο στόμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παιχνίδι σε αυτή την ηλικία. Ενδιαφέρεται για τα διαφορετικά σχήματα και σχέδια, για τα χρώματα κα την υφή, για αυτό βεβαιωθείτε ότι του εξασφαλίζετε μεγάλη ποικιλία τέτοιων ερεθισμάτων. Για παράδειγμα, κατάλληλα παιχνίδια είναι:

Παιχνίδια που ζουλιούνται.

Παιχνίδια που κρύβουν μέσα τους εκπλήξεις.

Κουδουνίστρες που κυλούν.

Κουβέρτα πατσγουόρκ από διαφορετικά υφάσματα.

Παιδικός άθραυστος καθρέφτης.

Παιχνίδια που περιστρέφονται.

Παιχνίδια ποικίλων δραστηριοτήτων.

Κύβοι και κουτιά.

Μαλακές μπάλες.

Χαρτιά: τα μωρά σε αυτό το στάδιο τρελαίνονται να παίζουν με χαρτιά. Τα τσαλακώνουν και τα ανεμίζουν και μπορούν να τα χρησιμοποιούν για να κρύβονται.



9-12 μηνών

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Αυτά τα παιχνίδια θα το βοηθήσουν να καταλάβει σε τι χρησιμεύουν τα αντικείμενα και τι κάνουμε με αυτά:

Απαλά λούτρινα ζωάκια Καροτσάκι κούκλας


Σερβίτσιο τσαγιού

Απλά ξύλινα αυτοκινητάκια

Κουκλίστικη βούρτσα και χτένα



ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ

Αυτά τα παιχνίδια θα του δώσουν πλήθος ευκαιρίες να χρησιμοποιήσει τις καινούριες του δεξιότητες χειρισμού:

Υφασμάτινα τούβλα

Κρίκοι διάφορων μεγεθών

Κύπελλα διάφορων μεγεθών

Μεγάλη μαλακή μπάλα

Χαρτί και μολύβι

Χάρτινα κουτιά σε διάφορα μεγέθη, ανάμεσα στα οποία και ένα αρκετά μεγάλο για να χωράει το ίδιο μέσα.



ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ

Πλαστικό κύπελλο

Κουτάλι

Απαλή βούρτσα



ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΘΟΡΥΒΟ

Αυτά τα παιχνίδια του δείχνουν ότι το να παράγεις και να ακούς ήχους είναι πολύ διασκεδαστικό:

Καμπανούλες

Τύμπανο

Ξυλόφωνο

Μαράκες

Βάζα γεμισμένα με κάτι που κάνει θόρυβο: για παράδειγμα ρύζι, φασόλια, φακές

Καπάκια κατσαρολικών και κουτάλες



12-16 μηνών

Τα παρακάτω παιχνίδια και υλικά για παιχνίδι θα δώσουν τη δυνατότητα στο βρέφος να ικανοποιήσει τις ανάγκες του για παιχνίδι εξερεύνησης, αλληλεπίδρασης ή για λειτουργικό παιχνίδι την περίοδο αυτή.

Στο λειτουργικό παιχνίδι χρησιμοποιούνται ομοιώματα αντικειμένων ή πραγματικά αντικείμενα και αναπαριστώνται σκηνές της καθημερινότητας. Αποτελεί πρόδρομο του συμβολικού παιχνιδιού, όπου διάφορα αντικείμενα υποκαθιστούν τα πραγματικά (για παράδειγμα το κοντάρι της σκούπας γίνεται άλογο).

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ

Παιχνίδια που μπορεί να σπρώξει: π.χ. ένα φορτηγό

Παιχνίδια που μπορεί να σύρει: π.χ. ένα σκυλάκι δεμένο με σπάγκο

Χοντρές κηρομπογιές

Καινούρια παιχνίδια που κάνουν θόρυβο: τύμπανο, ξυλόφωνο, μαράκες ή παιχνίδια που όταν τα ζουλάς βγάζουν ένα τσιριχτό ήχο, αν δεν τα έχει ήδη στο κουτί με τα παιχνίδια του

Απλό κουτί για στοίβαγμα



ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Παιδικό τηλέφωνο

Απλή μεγάλη κούκλα και αρκουδάκι, μαζί με τις κουβερτούλες και τα ρουχαλάκια της κούκλας

Ένα απλό τρενάκι

Αεροπλανάκια

Κουζινικά σκεύη για «μαγείρεμα»



16 – 20 μηνών

Τα παιχνίδια που αναφέρονται παρακάτω είναι λίγες μόνο ιδέες για υλικό που μπορείτε να προσθέσετε στο κουτί με τα παιχνίδια του σε αυτό το στάδιο. Να θυμάστε πάντως ότι τα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι ειδικά στο να βρίσκουν δικούς τους τρόπους να παίζουν με τα διάφορα υλικά. Μην απογοητευτείτε όταν δείτε ότι κάποιο ωραίο παιχνίδι που αγοράσατε το χρησιμοποιεί με εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτόν που είχατε φανταστεί.



ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Παρόλο που μπορεί να χρησιμοποιεί κατά τρόπο συμβολικό τα αντίκειμενα – για παράδειγμα, σπρώχνει ένα κουτί και προσποιείται πως είναι αυτοκίνητο-, τα παιχνίδια που απεικονίζουν ρεαλιστικά τα πραγματικά αντικείμενα θα το ενθαρρύνουν σε μεγάλο βαθμό. Για αυτό φροντίστε να έχει:

Πιατάκια και ομοιώματα φρούτων ή άλλων τροφίμων

Μικρογραφία πλυντηρίου ή ηλεκτρικής σκούπας

Μικρές κούκλες

Καροτσάκι κούκλας, κουβερτούλα, μπανιέρα και πετσέτες

Αυτοκινητάκια, φορτηγά



ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ

Αντικείμενα που επιπλέουν και βυθίζονται


Ένα πολύ απλό παζλ

Παιχνίδια που μπαίνουν σταθερά στις υποδοχές

Πασαλάκια διαφορετικού μήκους και πλάτους που συνοδεύονται από πλαίσιο με υποδοχές

Πλαστελίνη



20-24 μηνών

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ

Περισσότερα δοχεία για παιχνίδια με νερό, όπως μπουκάλια που ζουλιούνται και δοχεία διάφορων σχημάτων

Απλός πλάστης ή πλαστικό κοπίδι για πλαστελίνη

Φορτηγά ή καροτσάκια για το σκάμμα με την άμμο

Τεράστιες χάντρες και κορδόνι

Ρώσικες κούκλες ή βαρελάκια που μπαίνουν το ένα μέσα στο άλλο

Μεγάλα εικονογραφημένα ντόμινο

Παιχνίδια για την αντιστοίχηση χρωμάτων

Μεγάλα τουβλάκια ή κύβοι συναρμολόγησης

Μερικά καινούρια παιχνίδια που κάνουν θόρυβο, όπως περισσότερα μουσικά όργανα ή δοχεία γεμάτα με υλικά που παράγουν καινούριους ενδιαφέροντες ήχους

Παιχνίδια που περιέχουν εκπλήξεις, όπως ο κλόουν πετάγεται από ένα κουτί



ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Καροτσάκι για ψώνια

Μινιατούρες σίδερου κι σανίδας σιδερώματος

Λεκάνη για πλύσιμο και βούρτσα

Ζωολογικός κήπος με ζώα

Φάρμα με ζώα

Γκαράζ και περισσότερα αυτοκινητάκια

Κουκλόσπιτο και έπιπλα



2 – 2 ½ ετών

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ

Χαρτιά σε διαφορετικά μεγέθη και χρώματα

Μπογιές και πινέλα

Κιμωλίες

Πλαστικά ψαλίδια με στρογγυλεμένες μύτες

Ποδηλατάκι με τρεις ρόδες και πετάλια

Εικονογραφημένη τόμπολα

Περισσότερα παζλ

Περισσότεροι κύβοι



ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Ταμειακή μηχανή και «χρήματα»

Περισσότερα κουζινικά και οικιακές συσκευές

Περισσότερα είδη κηπουρικής



2 ½ - 3 ετών

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ

Μικρή μπάλα

Μικρά τουβλάκια

Πλάστες και πλαστικά κοπίδια για την πλαστελίνη και τον πηλό

Τσουλήθρα και κούνια, αν έχετε κήπο

Περισσότερα υλικά για κατασκευές



ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Βάρκες για παιχνίδια με το νερό

Ανθρώπινες φιγούρες που να ταιριάζουν μ το κουκλόσπιτο ή το γκαράζ

Ομοιώματα οχημάτων και ανθρώπων, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σκάμμα με την άμμο

Αγρόκτημα με ζώα

Αεροδρόμιο και αεροπλάνα

Ρούχα για μεταμφιέσεις

Παπούτσια και άλλα αξεσουάρ που ανήκουν στους ενηλίκους της οικογένειας

Τρένο και φορτηγό με οδηγό και επιβάτες

Γερανός

Κούκλες – γάντι ή κούκλες που φοριούνται στα δάχτυλα



3 – 4 ετών

Τα υλικά που προτείνουμε να προστεθούν στο κουτί με τα παιχνίδια είναι και πάλι χωρισμένα σε εκείνα που πιθανόν να χρησιμοποιηθούν για παιχνίδι εξερεύνησης και δημιουργικό παιχνίδι, λειτουργικό παιχνίδι και παιχνίδι επινόησης, όπως και για κοινωνικό παιχνίδι, αλλά όπως πάντα το παιδί σας μπορεί να τα χρησιμοποιήσει εντελώς διαφορετικά από τον τρόπο που είχατε φανταστεί.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Πηλός

Πλαστελίνη

Δαχτυλομπογιές

Μαρκαδόροι

Σφουγγαράκια και χοντρά πινέλα για ζωγραφική

Σφραγίδες και άλλα υλικά για στάμπες

Χαρτί γκοφρέ

Σύνθετα παζλ

Μεγάλοι κύβοι για κατασκευές για ύπαιθρο

Φυτά, βολβοί και σπόροι


ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΠΙΝΟΗΣΗΣ

Κούκλες με ρεαλιστικά χαρακτηριστικά που μπορούν να πάρουν μέρος σε μια σειρά από παρατεταμένα παιχνίδια φαντασίας

Σπιτάκια, δέντρα και ανθρωπάκια για παιχνίδια στην άμμο

Περισσότερα ρούχα για μεταμφιέσεις, όπως αυτά του πυροσβέστη και του γιατρού

Ξύλινο αλογάκι

Βάση για να στήνεται το αγρόκτημα ή ο ζωολογικός κήπος

Αυτοκινητόδρομος δαπέδου



ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Απλά επιτραπέζια παιχνίδια όπως «Φιδάκι», τόμπολες και ντόμινο με εικόνες

Απλά παιχνίδια με κάρτες

Κορύνες και μπαλίτσες για αυτοσχέδιο μπόουλινγκ




πηγή:
Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας
grafwnimata.gr