Γράφοντας στην άμμο.. (μία άσκηση για παιδιά)
Η εξοικείωση με την γραφή πρέπει να συμβαίνει απο την προσχολική ηλικία και να συνεχίζεται και στην σχολική ηλικία του παιδιού. Πολύ περισσότερο αν το παιδί αντιμετωπίζει δυσλεξία, δυσγραφία ή άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που το εμποδίζουν να αποκτήσει άνεση και ευκολία στη γραφή. Μια πολύ ενδιαφέρουσα άσκηση - παιχνίδι που προσφέρει την ευκαιρία στο παιδί να γράψει ενισχύοντας το πολυαισθητηριακά είναι η: "Γράψε στην άμμο εύκολα"!
Υλικά: άμμο θαλάσσης (από την παραλία, καταστήματα γραφικής ύλης, φυτώριο), εργαλείο γραφής (πινέλο, μικρό ξυλάκι, ξύλινη κουτάλα, τσοπ στικ, μολύβι, χοντρό - λεπτό μαρκαδόρο, ξυλομπογιά κ.τ.λ.)
Δραστηριότητα: Γεμίζουμε ένα πλατύ μπολ ή ένα ταψάκι με την άμμο, η οποία μπορεί να είναι και χρωματιστή για πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα και προτρέπουμε το παιδί να ξεκινήσει να κάνει σχέδια με το δάχτυλο του στην άμμο. Χρησιμοποιώντας αρχικά το δάχτυλο θα βοηθήσει να ενεργοποιηθούν καλύτερα όλοι οι υποδοχείς της αφής. Μετά απο λίγο μπορείτε να δώσετε ένα από τα εργαλεία γραφής το οποίο θα χρειαστεί να πιάσει το παιδί για να συνεχίσει το παιχνίδι του. Ενθαρρύνουμε, προτρέπουμε και ενισχύουμε με θετική διάθεση την όλη διαδικασία.
Οι οδηγίες ανάλογα με την ηλικία του παιδιού ή τις δυσκολίες που θέλουμε να αντιμετωπίσουμε μπορεί να είναι:
Απευθύνεται: Σε παιδιά που μαθαίνουν μόλις να γράφουν, που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην γραφή και χρειάζονται ένα πολυαισθητηριακό τρόπο ενίσχυσης και σε παιδιά όλων των ηλικιών ως ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι. Είναι ένα παιχνίδι που μπορούν να το προσφέρουν στα παιδιά οι γονείς, εκπαιδευτικοί και θεραπευτές.
Μαρινέλη Ανδρονίκη
Υλικά: άμμο θαλάσσης (από την παραλία, καταστήματα γραφικής ύλης, φυτώριο), εργαλείο γραφής (πινέλο, μικρό ξυλάκι, ξύλινη κουτάλα, τσοπ στικ, μολύβι, χοντρό - λεπτό μαρκαδόρο, ξυλομπογιά κ.τ.λ.)
Δραστηριότητα: Γεμίζουμε ένα πλατύ μπολ ή ένα ταψάκι με την άμμο, η οποία μπορεί να είναι και χρωματιστή για πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα και προτρέπουμε το παιδί να ξεκινήσει να κάνει σχέδια με το δάχτυλο του στην άμμο. Χρησιμοποιώντας αρχικά το δάχτυλο θα βοηθήσει να ενεργοποιηθούν καλύτερα όλοι οι υποδοχείς της αφής. Μετά απο λίγο μπορείτε να δώσετε ένα από τα εργαλεία γραφής το οποίο θα χρειαστεί να πιάσει το παιδί για να συνεχίσει το παιχνίδι του. Ενθαρρύνουμε, προτρέπουμε και ενισχύουμε με θετική διάθεση την όλη διαδικασία.
Οι οδηγίες ανάλογα με την ηλικία του παιδιού ή τις δυσκολίες που θέλουμε να αντιμετωπίσουμε μπορεί να είναι:
- Να σχεδιάσει γραμμές: ίσιες, ζικ-ζακ, κάθετες, οριζόντιες, διαγώνιες, σπιράλ κ.τ.λ.
- Να σχεδιάσει σχήματα: τετράγωνο, κύκλο, τρίγωνο κτλ
- Να συνεχίσει τα σχήματα που εσείς ξεκινήσατε να σχηματίζετε στην άμμο
- Να σχεδιάσει μόνο του γράμματα.
- Να συνεχίσει τα γράμματα που εσείς αρχίσατε πχ. κάνετε ένα /ο/ και ζητάτε να σας το κάνει /α/ κα.
- Να δουλέψετε την σωστή φορά των γραμμάτων με το δάχτυλο του στην άμμο πχ. το /ε/ κοιτάει προς τα δεξιά
- Να γράψει λέξεις και προτάσεις.
- Να ζωγραφίσει ότι θέλει.
Απευθύνεται: Σε παιδιά που μαθαίνουν μόλις να γράφουν, που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην γραφή και χρειάζονται ένα πολυαισθητηριακό τρόπο ενίσχυσης και σε παιδιά όλων των ηλικιών ως ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι. Είναι ένα παιχνίδι που μπορούν να το προσφέρουν στα παιδιά οι γονείς, εκπαιδευτικοί και θεραπευτές.
Μαρινέλη Ανδρονίκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου