Στη σελίδα "ΔΩΡΕΑΝ ΥΛΙΚΟ" θα βρείτε φύλλα εργασίας για να εκτυπώσετε με θέμα το Πάσχα!
Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015
Σάββατο 14 Μαρτίου 2015
10 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕ ΕΝΑ ΠΑΤΙΝΙ!
Χρησιμοποιώντας ένα πατίνι μπορούμε να επιτύγχουμε ενδυνάμωση χεριών και κορμού μαζί. Μερικές φορές είναι απλά διασκεδαστικό να βρίσκεσαι πάνω στο πατίνι, άλλες φορές πάλι χρειάζεται να το παρέχουμε στα παιδιά με σκοπό και κίνητρο να κινήσουν το πατίνι από το ένα μέρος στο άλλος.
Εδώ παρατίθεται μια μικρή λίστα με ευχάριστες δραστηριότητες πάνω σε ένα πατίνι
Bowling σώματος. Τοποθετούμε τις κορίνες του bowling στην μια άκρη του δωματίου, και το παιδί ξαπλωμένο επάνω στο πατίνι τρέχει για να τις πετύχει
Ψάρεμα. Σκορπισμένα μαγνητικά ψάρια σε όλο το πάτωμα και το παιδί ξαπλωμένο επάνω στο πατίνι να ψάχνει να τα βρει και να τα τοποθετεί σε ένα καλάθι (μπορεί να έχει και ένα καλάμι με μαγνήτη για να τα ψαρεύει, αντί να τα πιάνει με το χέρι)
Πιάνοντας τον σουπερμαν. Ο σουπερμαν είναι μια δραστηριότητα ενδυνάμωσης του σώματος, στην οποία το παιδί ξαπλώνει με την κοιλιά επάνω στο πατίνι, και έχει τα χέρια τοποθετημένα μπροστά σε έκταση. Σηκώνει τα πόδια του λυγισμένα προς τα επάνω μακριά από το χαλί, και σηκώνει τα χέρια και το στήθος του όσο πιο ψηλά μπορεί. Προσπαθεί να παραμείνει όση περισσότερη ώρα μπορεί σε αυτή τη θέση.
Τραβάμε το παιδί με ένα σχοινί ή ένα στεφάνι που κρατάει, και το πηγαίνουμε βόλτα γύρω στο δωμάτιο
Φτιάχνοντας ένα puzzle. Έχουμε τα κομμάτια του puzzle στην μια άκρη του δωματίου, και τον πίνακα που θα τα τοποθετήσει και θα τα συνθέσει στην άλλη άκρη.
Ταξινόμηση. Έχουμε τσάντες με διάφορα όσπρια ή άλλα αντικείμενα τα οποία μπορούν να ταξινομηθούν ανα κατηγορία (π.χ. ανα χρώμα, ανά είδος όσπριου, ανα σχήμα, ανα χρήση) στην μια άκρη του δωματίου, και δοχεία ταξινόμησης στην άλλη άκρη του δωματίου
Κάνοντας τα ψώνια. Έχουμε διασκορπίσει σε όλο το δωμάτιο διάφορα παιχνίδια φαγητού, και του ζητάμε αυτό που χρειαζόμαστε, το ψάχνει και μας το φέρνει
Περνώντας τα εμπόδια. Τοποθετούμε διάφορα εμπόδια στον χώρο, και το παιδί πρέπει να τρέχει γύρω από αυτά χωρίς να τα ρίξει
Τοποθετούμε κώνους σε όλο το δωμάτιο, και δίνουμε στο παιδί μπάλες του ping pong που πρέπει να τοποθετήσει επάνω στους κώνους
Ακολουθώντας την διαδρομή. Φτιάχνουμε ένα μονοπάτι στο πάτωμα με χάρτινη ταινία, και ζητάμε από το παιδί -ξαπλωμενό επάνω στο πατίνι- να ακολουθήσει το δρόμο μέχρι να φτάσει στο τέρμα του.
Υλικά:
Πατίνι
Κορίνες
Μαγνητικά ψάρια (προαιρετικά ένα καλάμι με μαγνήτη)
Κουτί
Σχοινί ή στεφάνι
Puzzle
Όσπρια ή σχήματα ή αντικείμενα που ταξινομούνται ανα χρώμα ή σχήμα ή χρήση
Πλαστικά αντικείμενα
Μπαλάκια
Χάρτινη ταινία
Δεξιότητες:
Ενίσχυση άνω άκρων
Τόνωση κορμού
Ενίσχυση αισθητικοκινητικότητας - ιδιοδεκτικού και αιθουσαίου συστήματος
Ενίσχυση κινητικού σχεδιασμού
Χρήση και των 2 χεριών (αμφίπλευρη οργάνωση)
Προώθηση της οπτικής αντίληψης - οπτικής σάρωσης
Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015
Πότε και με ποιο τρόπο μαθαίνει ένα παιδί να ντύνεται και να γδύνεται
Ένα πολύ κάλο άρθρο από τη συνάδελφο Δέσποινα Κατσούλα που αφορά την ένδυση και την απόδυση.
Η διαδικασία ντυσίματος – γδυσίματος ενός παιδιού μπορεί να επαναληφθεί πάρα πολλές φορές μέσα στη μέρα. Σίγουρα έχουμε όλοι αναρωτηθεί μα πότε θα φοράει τα ρούχα μόνο του, πότε θα γίνει πιο ανεξάρτητο έτσι ώστε να έχουν και οι μαμάδες λίγο πολύτιμο χρόνο παραπάνω; Παρακάτω θα αναλύσουμε πότε κάθε παιδί είναι ικανό να βγάλει – βάλει μόνο του τη μπλούζα του, το παντελόνι του, τις κάλτσες και τα παπούτσια του. Επίσης υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι να βγάλουμε μια μπλούζα. Θα έχετε παρατηρήσει οτι οι άντρες βγάζουν τις μπλούζες διαφορετικά από τις γυναίκες. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που μετράει οπότε μαθαίνουμε στο παιδί όποιο τρόπο δούμε ο,τι το βολεύει και τα καταφέρνει περισσότερο.
Μη ξεχνάτε ένα παιδί πρώτα καταφέρνει να βγάλει τα ρούχα του και στη συνέχεια καταφέρνει να τα φορέσει, οπότε ξεκινήστε με τα εύκολα.
Στις φωτογραφίες υπάρχουν παραδείγματα και διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορεί ένα παιδί να φορέσει ή να αφαιρέσει ένα ρούχο.
Μπλούζα – πουκάμισο
1 ετών: Κρατάει ψηλά το χέρι για να του φορέσουν το μανίκι
Σπρώχνει το χέρι μέσα στο μανίκι
2 ετών: Βρίσκει τη τρύπα του ώμου (της μπλούζας)
Αφαιρεί ξεκούμπωτο πουκάμισο
2 1/2 ετών: Φοράει μπουφάν, πουκάμισο, ζακέτα που έχει μπροστινό κούμπωμα
3 ετών: Χρειάζεται μερική βοήθεια για να αφαιρέσει μπλούζα.
Βρίσκει τη μπροστινή πλευρά της μπλούζας τις περισσότερες φορές σωστά.
4 ετών: Αφαιρεί ανεξάρτητα ενα πουλόβερ ή μια φαρσιά μπλούζα
Γνωρίζει πάντα το μπρός και το πίσω μια μπλούζας.
5 ετών: Φοράει μια μπλούζα με προσοχή.
Ένα έξυπνο κολπάκι για να βάζει πάντα σωστά το παιδί το πουκάμισο ή μια μπλούζα είναι στην απο κάτω εικόνα. Φοράτε το πουκάμισο σε μια καρέκλα και έτσι το παιδί έχει καθοδήγηση που να βάλει τι.
Παντελόνι
1 ετών: Σπρώχνει το πόδι μέσα στο μπατζάκι
2 ετών: Βοηθάει στο σπρώξιμο του παντελονιού προς τα κάτω
2 1/2 ετών: Αφαιρεί – σπρώχνει παντελόνι με ελαστική μέση
3 ετών: Σπρώχνει το παντελόνι προς τα κατω για να αφαιρεθεί, ανεξάρτητος.
3 1/2 ετών: Βάζει το παντελόνι χωρίς να γνωρίζει μπρός – πίσω
4 ετών: Βάζει τα μπατζάκια με μερική βοήθεια.
Μπορεί να γυρίσει το παντελόνι από την ανάποδη στη καλή
5 ετών: Φοράει το παντελόνι με προσοχή.
Κάλτσες
1 ετών: Κρατάει το πόδι ψηλά για να του φορέσεις τη κάλτσα.
1 1/2 ετών: Αφαιρεί τη κάλτσα
21/2 ετών: προσπαθεί να φορέσει τη κάλτσα.
3 ετών:Βάζει τη κάλτσα με δυσκολία λανθασμένα στη φτέρνα συνήθως.
4 ετών: φοράει τις κάλτσες με μερική βοήθεια
Παπούτσια
1 ετών: Κρατάει το πόδι του ψηλά για να του φορέσουν το παπούτσι
12/2 ετών: Προσπαθεί να φορέσει το παπούτσι
2 ετών: Αφαιρεί τα παπούτσια εφόσον είναι λυτά.
3 ετών: Φοράει λυτά παπούτσια
4 ετών: Φοράει τα παπούτσια με μερική βοήθεια.
Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015
ΠΑΖΛ
Συναρμολόγηση παζλ ανάλογα με τα ηλικιακά ορόσημα
3 ετών
Το παιδί σε αυτή την ηλικία είναι ικανό να καταφέρει να ολοκληρώσει παζλ απο 12-18 κομμάτια
4 ετών
Καταφέρνει 12- 30 κομμάτια
5 ετών
Στην ηλικία των 5 χρονών συναρμολογεί απο 18 κομμάτια το λιγότερο, ως 49 το περισσότερο.
6 ετών
Στα 6, επειδή οι δεξιότητές που έχει αναπτύξει είναι πιο σύνθετες, το παιδί δύναται να καταφέρει απο 24-100 ανάλογα με το παζλ.
7 ετών
Το παιδί μπορεί να κατορθώσει παζλ απο 49 κομμάτια ως 150.
8+
Τα παιδιά αυτών των ηλικιών επιλέγουν παζλ που πλησιάζουν αυτά των ενηλίκων. Τα λιγότερα κομμάτια που μπορούν να κάνουν είναι τα 70, ενώ πολλά παιδιά καταφέρνουν παζλ 250+ κομματιών.
(Οι πληροφορίες αυτές αφορούν το μέσο όρο παιδιών , τα οποία δεν αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη συναρμολόγηση, την οπτική αντίληψη και την επίλυση προβλήματος).
Μαρινέλη Ανδρονίκη
Εργοθεραπευτρια S.I
3 ετών
Το παιδί σε αυτή την ηλικία είναι ικανό να καταφέρει να ολοκληρώσει παζλ απο 12-18 κομμάτια
4 ετών
Καταφέρνει 12- 30 κομμάτια
5 ετών
Στην ηλικία των 5 χρονών συναρμολογεί απο 18 κομμάτια το λιγότερο, ως 49 το περισσότερο.
6 ετών
Στα 6, επειδή οι δεξιότητές που έχει αναπτύξει είναι πιο σύνθετες, το παιδί δύναται να καταφέρει απο 24-100 ανάλογα με το παζλ.
7 ετών
Το παιδί μπορεί να κατορθώσει παζλ απο 49 κομμάτια ως 150.
8+
Τα παιδιά αυτών των ηλικιών επιλέγουν παζλ που πλησιάζουν αυτά των ενηλίκων. Τα λιγότερα κομμάτια που μπορούν να κάνουν είναι τα 70, ενώ πολλά παιδιά καταφέρνουν παζλ 250+ κομματιών.
(Οι πληροφορίες αυτές αφορούν το μέσο όρο παιδιών , τα οποία δεν αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη συναρμολόγηση, την οπτική αντίληψη και την επίλυση προβλήματος).
Μαρινέλη Ανδρονίκη
Εργοθεραπευτρια S.I
Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015
Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015
ΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ
ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ
Πολύ συχνά τελευταία παρατηρούνται δυσκολίες ανάγνωσης σε παιδιά Α' δημοτικού. Βασική προυπόθεση για την κατάκτηση της αναγνώρισης των γραμμάτων και εν συνεχεία την κατάκτηση της ανάγνωσης αποτελεί η οπτική αντίληψη του ατόμου.
Να μερικές ωραίες ασκησούλες που μπορούν να βοηθήσουν..
ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ
Η ακουστική αντίληψη αφορά τον εντοπισμό και την διάκριση των ήχων που ακούγονται. Η διάκριση θα γίνει αρχικά σε επίπεδο αναγνώρισης οικείων θορύβων πχ. βήξιμο, φύσημα μύτης, φτέρνισμα, γέλιο, κλάμα, παλαμάκια κ.ο.κ
Στη συνέχεια γίνεται η παραγωγή ήχων απο το οικείο περιβάλλον πχ. χτύπημα αντικ/νων, σύρσιμο καρέκλας, κουδούνι κτλ
Μετά μπορεί να χρησιμοποιηθούν ήχοι απο ζώα, οχήματα και μουσικά όργανα.
Μια καλή δραστηριότητα είναι να κλείσετε τα μάτια του παιδιού να βάλετε να παραχθεί ένας ήχος της επιλογής σας και να του ζητήσετε να τον αναγνωρίσει και να κατευθυνθεί προς αυτόν.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΑΡΙΝΕΛΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ Α.Ο
Πολύ συχνά τελευταία παρατηρούνται δυσκολίες ανάγνωσης σε παιδιά Α' δημοτικού. Βασική προυπόθεση για την κατάκτηση της αναγνώρισης των γραμμάτων και εν συνεχεία την κατάκτηση της ανάγνωσης αποτελεί η οπτική αντίληψη του ατόμου.
Να μερικές ωραίες ασκησούλες που μπορούν να βοηθήσουν..
ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ
Η ακουστική αντίληψη αφορά τον εντοπισμό και την διάκριση των ήχων που ακούγονται. Η διάκριση θα γίνει αρχικά σε επίπεδο αναγνώρισης οικείων θορύβων πχ. βήξιμο, φύσημα μύτης, φτέρνισμα, γέλιο, κλάμα, παλαμάκια κ.ο.κ
Στη συνέχεια γίνεται η παραγωγή ήχων απο το οικείο περιβάλλον πχ. χτύπημα αντικ/νων, σύρσιμο καρέκλας, κουδούνι κτλ
Μετά μπορεί να χρησιμοποιηθούν ήχοι απο ζώα, οχήματα και μουσικά όργανα.
Μια καλή δραστηριότητα είναι να κλείσετε τα μάτια του παιδιού να βάλετε να παραχθεί ένας ήχος της επιλογής σας και να του ζητήσετε να τον αναγνωρίσει και να κατευθυνθεί προς αυτόν.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΑΡΙΝΕΛΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ Α.Ο
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)