Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 2014-2015

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Α.  Παράλληλη στήριξη με εκπαιδευτικό
Για την παροχή Παράλληλης Στήριξης  το επόμενο διδακτικό έτος 2014-2015 και σε εφαρμογή του νόμου 3699/2008 ( ΦΕΚ  199Α ) και του νόμου 4186/2013(ΦΕΚ 193Α), άρθρο 28 ισχύουν τα εξής:

1.Η αίτηση για έγκριση και παροχή νέας παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από το γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2014.

ΠΡΟΣΟΧΗ! 
Δεν θα γίνονται δεκτές αιτήσεις, οι οποίες θα υποβληθούν, πριν  την ημερομηνία πρώτης εγγραφής του μαθητή ή της εγγραφής στην επόμενη τάξη.

2.Με την αίτηση του για παροχή νέας παράλληλης στήριξης ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ ( οικείο ΚΕΔΔΥ εννοείται το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης). Αρμόδιο όργανο για την εισήγηση παράλληλης στήριξης είναι αποκλειστικά το ΚΕΔΔΥ.  Στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης καθώς και αν αυτή θα γίνεται σε μόνιμη και καθημερινή βάση.

3.Σε περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης ή στην περιοχή ευθύνης του ΚΕΔΔΥ υπάρχει Ειδικό Σχολείο τότε η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, δηλαδή να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν κρίνεται κατάλληλη  η ένταξη του μαθητή στο τμήμα ένταξης ή η φοίτησή του στο Ειδικό Σχολείο.

4.Η Διεύθυνση του σχολείου διαβιβάζει( μέσω της αντίστοιχης Διεύθυνσης Εκπ/σης) τις υποβληθείσες αιτήσεις μαζί με βεβαίωση εγγραφής ή  φοίτησης κάθε μαθητή στο συγκεκριμένο σχολείο στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, τμήμα Γ΄  (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι ).
Προσοχή! :  στη βεβαίωση φοίτησης να αναγράφεται η τάξη στην οποία θα φοιτήσει
ο μαθητής το Σεπτέμβριο του 2014.
Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν θα γίνονται δεκτές (εμπρόθεσμες είναι οι αιτήσεις, οι οποίες
έχουν στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ , στη βεβαίωση φοίτησης και στην αίτηση του γονέα
ημερομηνία μέχρι και την 20η  Οκτωβρίου 2014).

5.Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό του Υπουργείου
Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

6. Οι εγκεκριμένες αιτήσεις Παράλληλης Στήριξης προηγουμένων ετών, για μαθητές, που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, καθώς και για μαθητές με κάθε άλλη αναπηρία ή ειδική εκπαιδευτική ανάγκη, ανανεώνονται αυτόματα. 
Απαραίτητα δικαιολογητικά για την ανανέωση αυτών των εγκεκριμένων αιτήσεων Παράλληλης Στήριξης είναι τα εξής: 
α) Σχετική εισήγηση του οικείου ΚΕΔΔΥ και 
β) σύμφωνη γνώμη του γονέα ή κηδεμόνα. Σε περίπτωση διαφωνίας γονέα ή κηδεμόνα των μαθητών και οικείου ΚΕΔΔΥ, αποφασίζει η Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ και η απόφαση είναι οριστική.

Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, στα οποία φοιτούν μαθητές με εγκεκριμένη Παράλληλη Στήριξη θα πρέπει αμέσως μετά την εγγραφή του μαθητή στην επομένη τάξη να καλέσουν τους γονείς να δηλώσουν εγγράφως, αν επιθυμούν την συνέχιση ή την διακοπή της Παράλληλης Στήριξης. Τις δηλώσεις αυτές οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, μαζί με τις εισηγήσεις του οικείου ΚΕΔΔΥ και τις βεβαιώσεις φοίτησης των μαθητών, τις αποστέλλουν στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να στείλουν στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής της Κ.Υ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. τις σχετικές εισηγήσεις των ΚΕΔΔΥ καθώς και τα στοιχεία των μαθητών, για τους οποίους ανανεώνεται η Παράλληλη Στήριξη το αργότερο μέχρι την 15η Ιουλίου 2014. Στα στοιχεία αυτά θα πρέπει να αναφέρεται απαραίτητα: α) ο αριθμός πρωτοκόλλου της Εγκριτικής Υπουργικής Απόφασης και β) η τάξη, στην οποία θα φοιτήσει  ο μαθητής τον Σεπτέμβριο του 2014.
Επίσης, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα στην ίδια προθεσμία πρέπει να αποστείλουν στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και τον ονομαστικό κατάλογο των μαθητών, για τους οποίους οι γονείς δηλώνουν ότι επιθυμούν την διακοπή της Παράλληλης Στήριξης.


Β.  Στήριξη σε μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στην αυτοεξυπηρέτηση
Για τους μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στην αυτοεξυπηρέτηση  οι διατάξεις του άρθρου 6§2 του ν.3699/2008(ΦΕΚ 199Α) προβλέπουν τη στήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικό(Ε.Β.Π.).

1.Η αίτηση για έγκριση και παροχή στήριξης από Ε.Β.Π. σε μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στην αυτοεξυπηρέτηση, υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής έως και την 31η  Ιουλίου  2014, εκτός αν η ανάγκη για στήριξη από Ε.Β.Π.  προκύψει μετά την ανωτέρω προθεσμία.

2.Με την αίτησή του για παροχή στήριξης από Ε.Β.Π., ο γονέας  συνυποβάλλει γνωμάτευση από το οικείο ΚΕΔΔΥ ή από πιστοποιημένο Ιατροπαιδαγωγικό  Κέντρο, από δημόσια υγειονομική επιτροπή ή από Δημόσιο Νοσοκομείο

3.Οι ανωτέρω αιτήσεις, οι γνωματεύσεις καθώς και οι βεβαιώσεις εγγραφής ή φοίτησης, διαβιβάζονται από τη Δ/νση του σχολείου στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. μέσω της αντίστοιχης Περιφερειακής Δ/νσης   αμέσως μετά  την υποβολή της αίτησης.

4.Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικούς και στήριξης από Ε.Β.Π.

5.Σε περίπτωση που στο ίδιο σχολείο εγκριθεί στήριξη με ειδικό βοηθητικό προσωπικό για δύο μαθητές τότε το ΚΕΔΔΥ με εισήγησή του θα μπορεί να προβλέπει την κάλυψη των αναγκών των μαθητών αυτών από έναν ειδικό βοηθό.


Γ. Στήριξη μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή.
Προβλέπεται επίσης, σύμφωνα με τον νόμο 4186/2013, άρθρο 28, παρ. 16, η δυνατότητα Στήριξης μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της Στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή είναι οι εξής: α) αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή στο σχολείο φοίτησης, β) βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης του μαθητή στο σχολείο(θα πρέπει να αναφέρεται ακριβώς η τάξη, στην οποία θα φοιτήσει ο μαθητής τον Σεπτέμβριο του 2014) και γ) γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο.
Τα δικαιολογητικά αποστέλλονται από τον Διευθυντή του Σχολείου στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής της Κ.Υ. του Υ.ΠΑΙ.Θ., μέσω των αρμοδίων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.


Δ.  Στήριξη  μαθητών από Ειδικό Βοηθό
Σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ.18 του νόμου 4186/2013 (ΦΕΚ 193Α)  η υποστήριξη του μαθητή μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων.

Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της Στήριξης των  μαθητών από ειδικό βοηθό ( ιδιώτη) είναι:

1. Αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα προς τη Διεύθυνση του Σχολείου.

2. Βιογραφικό και Ποινικό Μητρώο του προτεινόμενου  από την οικογένεια του μαθητή για την υλοποίηση της υποστήριξης.

3.  Σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του Σχολείου φοίτησης και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο δεν τίθεται προθεσμία για την έγκριση της υποστήριξης από Ιδιώτη Βοηθό και ο Διευθυντής του Σχολείου θα πρέπει να γνωστοποιεί την ύπαρξη του ιδιώτη ειδικού βοηθού στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται το σχολείο φοίτησης του μαθητή.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
 Όλα ανεξαιρέτως τα έγγραφα, τα οποία αφορούν στο Πρόγραμμα  Παράλληλης Στήριξης  από εκπαιδευτικό και στο Πρόγραμμα Στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και στο Πρόγραμμα Στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή, θα πρέπει υποχρεωτικά να φέρουν στο υποσέλιδο κάθε σελίδας του εγγράφου το φετινόλογότυπο του ΕΣΠΑ (Βλ. Συνημμένο έγγραφο). Σε αντίθετη περίπτωση, τα έγγραφα,  χωρίς το φετινό λογότυπο του ΕΣΠΑ, δεν θα λαμβάνονται υπ’ όψιν.  Τα έγγραφα,  τα οποία απαιτείται να φέρουν το λογότυπο του ΕΣΠΑ είναι τα εξής:
1) H αίτηση του γονέα
2) Η βεβαίωση φοίτησης
3)Η εισήγηση του ΚΕΔΔΥ
4)Το διαβιβαστικό του Σχολείου Φοίτησης του μαθητή
5)Το διαβιβαστικό  της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης
6)Το διαβιβαστικό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.





                                                                                           
                                   Ο  ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
                                              ΣΥΜΕΩΝ  ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ                                                                        
               ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ:
1. ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ
2. ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ                                                                  
3. Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Π.Ε.
4. Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Δ.Ε.
5. Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.
6. Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ.Ε.
7. Ε.Υ.Ε.
8. Δ/ΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

      ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
------
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ  &  ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ  ΑΓΩΓΗΣ
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ- ΜΕΣΩΝ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
               -----
Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 151 80 Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr
Email: t08dea3@ypepth.gr
Πληροφορίες: Π. Γκίκα
Τηλέφωνο: 210 3442928-9
Fax: 210 3442193             
  ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ       
   Bαθμός Ασφαλείας:                      
  Να διατηρηθεί μέχρι:
            Mαρούσι, 04/06/2014
        Αριθμ. Πρωτ. 87238/Γ6   
Προς:  1.  Περιφερειακές Διευθύνσεις
                          Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης όλης
                          της Χώρας
                     2.  Διευθύνσεις Α/θμιας και
                          Β/θμιας  Εκπαίδευσης όλης της
                          Χώρας(μέσω των
                          Περιφερειακών Δ/νσεων Α/θμιας και
                          Β/θμιας Εκπαίδευσης)
                     3.  Σχολεία όλης της Χώρας(μέσω των
                        Διευθύνσεων
                        Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης)
                     4.  Σχολικούς συμβούλους
                        Γενικής Αγωγής  όλης της Χώρας(μέσω
                        των Περιφερειακών Διευθύνσεων 
                        Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης)
                     5. Σχολικούς συμβούλους
                        Ειδικής Αγωγής όλης της Χώρας(μέσω  
                        των Περιφερειακών Διευθύνσεων
                        Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης)
                     6. ΚΕΔΔΥ όλης της Xώρας (μέσω των
                        Περιφερειακών Διευθύνσεων
                        Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης ).



Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr

Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΩΡΑ

Το ρολόι, αν και μεγάλο, είναι πολύ απλό να το φτιάξετε.


Οδηγίες:
1. Φτιάξτε τους ωροδείκτες και τους λεπτοδείκτες κόβοντας κομμάτια χαρτόνια (σε μακρύ ορθογώνιο σχήμα), το ένα κοντύτερο από το άλλο. Κόψτε ένα άκρο και των δύο δεικτών για να γίνουν μυτεροί ή σε σχήμα βέλους. Τρυπήστε τα άκρα των δεικτών του ρολογιού.


2. Δημιουργήστε μια τρύπα στη μέση του ρολογιού. Το ρολόι μπορεί να είναι οποιουδήποτε σχήματος. Αν το χαρτόνι που θα βρείτε είναι σχήματος ορθογωνίου, χρησιμοποιήστε το με αυτό το σχήμα χωρίς να ταλαιπωρηθείτε με το ψαλίδισμα για τη δημιουργία κυκλικού σχήματος.


3. Κόψτε δύο μικρά κομμάτια από χαρτόνι και φτιάξτε δύο τρύπες στη μέση. Αυτά τα κομμάτια δρουν ως "πώμα". Ασφαλίστε τους ωροδείκτες στο ρολόι με τη χρήση ενός καθαριστή πίπας.




4. Γράψτε τα λεπτά του ρολογιού, δηλαδή 60 στις 12:00, 5 στις 1:00 κλπ. πάνω στο χαρτόνι.


5. Γράψτε τις ώρες, "1" έως "12" σε χαρτάκια post-it, με τέτοιο τρόπο που να καλύπτουν τα λεπτά, έτσι ώστε να μπορείτε να ανοίγετε την κάρτα- post it για να αποκαλύψετε τα λεπτά. Έτοιμο!!!



πηγη: http://grafwnimata.blogspot.gr/




Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή

Εναντιωματική
Oppositional Defiant Disorder (ODD)-ΠροκλητικήΔιατα

Όλα τα παιδιά περνούν από δύσκολα στάδια και μπορούμε μερικές φορές να τα περιγράψουμε σαν εναντιωματικά. Τεράστια είναι όμως η διαφορά ανάμεσα στην αντιθετική συμπεριφορά δίχρονων παιδιών και εφήβων και στην χρόνια κατάσταση που ονομάζεται Εναντιωματική –Προκλητική Διαταραχή
Η ΕΠΔ εμφανίζεται τυπικά σε παιδιά μικρότερα των εννιά ή δέκα ετών. Η διάγνωση της απαιτεί το παιδί να είναι εναντιωματικό και ανυπάκουο με προκλητική χροιά στην συμπεριφορά του. Είναι επίσης σημαντικό να παρατηρήσουμε ότι στη περίπτωση της ΕΠΔ τα συμπτώματα δεν είναι τέτοιας βαρύτητας που να συνιστούν εξαιρετικά αντικοινωνική και επιθετική συμπεριφορά ικανή να προκαλέσει σωματική ή άλλη βλάβη, αντίθετη με την νομοθεσία. Τάσεις για άγριες και θυμωμένες βίαιες επιθέσεις δεν είναι συμπτωματικές στην εναντιωματική συμπεριφορά και πρέπει να αναφέρονται στον ειδικό προκειμένου να γίνει η σωστή διάγνωση και να καταρτισθεί το ανάλογο θεραπευτικό σχήμα
Παρόλο που οι γονείς δεν θα πρέπει να προεξοφλήσουν ότι το πεισματάρικο, μερικές φορές εναντιωματικό παιδί τους παρουσιάζει Εναντιωματική Προκλητική Συμπεριφορά, τα συμπτώματα θα πρέπει να αναγνωρισθούν σαν τέτοια, κατόπιν επαγγελματικής αξιολόγησης. Τα παιδιά που παρουσιάζουν Εναντιωματική Διαταραχή είναι πιθανόν να εκτρέπονται σε διάφορα πλαίσια εκ των οποίων το σχολείο και το σπίτι είναι οι χώροι όπου παρόμοιες συμπεριφορές εμφανίζονται με μεγαλύτερη ένταση. Οι περιστασιακές συναισθηματικές εκρήξεις θεωρούνται φυσιολογικό κομμάτι της εξέλιξης στην παιδική ηλικία, αλλά αν οι γονείς παρατηρήσουν ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο των παρακάτω συμπεριφορών και ειδικότερα αν οι πράξεις του παιδιού τους προκαλούν δυσκολίες στην καθημερινή λειτουργία τότε συνίσταται να προχωρήσουν σε μια ενδελεχή αξιολόγηση:
• Συχνά και μεγάλης έντασης τάντρεμς (εκρήξεις θυμού και πείσματος)
• Τάση να ενοχλείται υπερβολικά εύκολα από τους άλλους
• Άρνηση συμμόρφωσης με τους κανόνες του σπιτιού και του σχολείου
• Αρνητική στάση και συνεχόμενες αντιρρήσεις σε συζητήσεις με ενήλικες
• Αγενής μη συνεργάσιμη και εναντιωματική συμπεριφορά
• Χρήση κακόβολης γλώσσας όταν αναστατώνεται
• Εκούσιες προσπάθειες να αναστατώσει και να ενοχλήσει τους άλλους
• Συχνές εκρήξεις θυμού και άσχημης συμπεριφοράς
• Τάση να ρίχνει το φταίξιμο στους άλλους
• Εκτός ορίων εναντίωση και επιθετική συμπεριφορά
• Εκδικητική συμπεριφορά
Η επαγγελματική αξιολόγηση μπορεί να βοηθήσει αρκετά, επειδή είναι δύσκολο για τους γονείς να εντοπίσουν το βαθύτερα αίτια των προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών τους. Επιπρόσθετα παιδιά που παρουσιάζουν άλλες διαταραχές όπως για παράδειγμα Διάσπαση Προσοχής, Αγχώδη Διαταραχή, Διαταραχές της Διάθεσης (συμπεριλαμβανομένης της Κατάθλιψης και της Διπολικής Διαταραχής) ή Μαθησιακές Δυσκολίες μπορεί να εκδηλώσουν παρόμοια συμπτώματα, καθιστώντας τη διάγνωση ιδιαίτερα δύσκολη για ένα γονιό χωρίς εκπαίδευση.



Υπάρχουν αρκετές υποθέσεις για τα αίτια της εναντιωματικής διαταραχής, χωρίς να υπάρχουν συγκεκριμένες απαντήσεις προς το παρόν. Αρκετοί γονείς παιδιών με ΕΠΔ πράγματι αναφέρουν πως τα παιδιά αυτά ήταν ανελαστικά και απαιτητικά από νεαρή ηλικία, συγκρινόμενα με τα αδέλφια τους, αυξάνοντας τις πιθανότητες ότι μπορεί να ενέχονται βιολογικοί ή περιβαλλοντικοί παράγοντες. Μερικές μελέτες φαίνεται να δείχνουν μια τάση για ΕΠΔ σε ορισμένες οικογένειες, ενισχύοντας την υπόθεση για μια βιολογική σύνδεση. Ενώ τα αίτια είναι λίγο πολύ ένα μυστήριο, οι θεραπευτικές επιλογές είναι καλά εδραιωμένες.

Θεραπευτικές επιλογές

Ένας αριθμός θεραπευτικών επιλογών έχει αποδειχθεί αποτελεσματικός στην αντιμετώπιση της ΕΠΔ Είναι ζωτικής σημασίας οι γονείς να συμμετέχουν ενεργά στον αγώνα του παιδιού τους να ελέγξει ακατάλληλες και προβληματικές συμπεριφορές, έτσι η παρακολούθηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για γονείς μπορεί να βοηθήσει σημαντικά. Επιπλέον η οικογενειακή ψυχοθεραπεία μπορεί να βελτιώσει την επικοινωνία ταυτόχρονα με ατομικές συνεδρίες του παιδιού που σκοπό τους θα έχουν την εκπαίδευση του σε τεχνικές διαχείρισης του θυμού. Η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία και η εκπαίδευση μέσα σε ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων, μπορεί να χρειαστεί να βοηθήσει τα παιδιά που παρουσιάζει ΕΠΔ να αυξήσουν τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων καθώς θα μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν με συνομηλίκους και δασκάλους ή άλλα μεγαλύτερα πρόσωπα που κατέχουν εξουσία. Όλα αυτά είναι δύσκολα για τους γονείς που συχνά νιώθουν αποθαρρυμένοι και αβοήθητοι. Η ενεργή λήψη αποφάσεων και μέτρων μπορεί να ξαναδώσει δύναμη στους γονείς και να ανακουφίσει όλη την οικογένεια.
• Προσφέρετε στα παιδιά έπαινο ενθάρρυνση όταν συνεργάζονται
• Οι γονείς πρέπει να αποφεύγουν την αντιπαράθεση με τα παιδιά και να αφήσουν να φανεί ξεκάθαρα στο παιδί ότι δεν θα συμμετέχουν σε παρόμοιες σκηνές
• Εγκαταστήστε λογικές και ανάλογες με την ηλικία απαιτήσεις συμπεριφοράς και να είστε σταθεροί στην επιβολή των φυσικών και λογικών συνεπειών της απειθαρχίας
• Οι γονείς θα πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν στρατηγικές διαχείρισης του στρες. Αυτό όχι μόνο θα τους βοηθήσει να αντέξουν τις πιέσεις της ανατροφής και διαπαιδαγώγησης ενός παιδιού που παρουσιάζει ΕΠΔ αλλά θα προσφέρει ένα πολύ καλό παράδειγμα στο παιδί.
Μετάφραση και επιμέλεια κειμένου Εβίτα Ζιούδρου Κ. Γλωσσολόγος
Πηγή Good Kids Behaviour: http://www.kidsbehaviour.co.uk/OppositionalDefiantDisorderODD.html

Διαταραχές διασπαστικής συμπεριφοράς, όπως Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή (ODD) και Διαταραχή Διαγωγής (CD)
Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας (NIMH), παιδιά με ΔΕΠΥ, ιδιαίτερα τα αγόρια, παρουσιάζουν υψηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης ψυχιατρικών διαταραχών, όπως Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή και Διαταραχή Διαγωγής.
- η ODD διακρίνεται από ένα πρότυπο ανυπάκουης, προκλητικής, αρνητικής και εχθρικής συμπεριφοράς έναντι προσώπων με εξουσία, το οποίο εμφανίζεται για τουλάχιστον έξι μήνες.
- η CD χαρακτηρίζεται από ένα επίμονο πρότυπο παραβίασης των κοινωνικών κανόνων και των δικαιωμάτων των άλλων.
Επειδή δεν υπάρχουν επί του παρόντος εγκεκριμένα φάρμακα για τη θεραπεία της ODD ή της CD, οι γονείς ενδέχεται να χρειαστούν επιπρόσθετη υποστήριξη για την αντιμετώπιση των διαταραχών αυτών στο παιδί τους που πάσχει από ΔΕΠΥ.
Από την ιστοσελίδα της φαρμακευτικής εταιρίας: Lilly http://www.lilly.gr/default.asp?pid=114&la=1

ΠΗΓΗ: http://www.plasisworld.gr

Σάββατο 10 Μαΐου 2014

Δραστηριότητες Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης

  1. ΣΕ ΤΕΤΡΑΓΩΝΗ ΚΟΥΝΙΑ ΣΕ ΤΕΤΡΑΠΟΔΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΚΟΥΝΑΕΙ Ο ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ
  2. ΣΕ ΤΕΤΡΑΓΩΝΗ ΚΟΥΝΙΑ ΟΡΘΙΑ ΘΕΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΚΟΥΝΗΘΕΙ ΣΤΗ ΚΟΥΝΙΑ
  3. ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΗΧΟΥΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΗΧΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΕ ΣΑΚΟΥΛΑΚΙ. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΗ. (ΓΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ)
  4. ΣΕ ΤΡΑΜΠΟΛΙΝΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΟΡΟΠΗΔΑΕΙ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΒΑΡΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ(ΓΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗ)
  5. ΣΕ ΤΡΑΜΠΟΛΙΝΟ ΕΝΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΟΡΟΠΗΔΑΕΙ, ΜΑΣ ΠΕΤΑΕΙ ΜΠΑΛΑ, ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΕΤΑΜΕ Κ ΤΗ ΡΙΧΝΕΙ ΣΕ ΚΑΛΑΘΙ
  6. Ο ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΚΡΑΤΑ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Κ ΚΕΙΝΟ ΠΕΡΠΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ(ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΒΑΡΟΥΣ)
  7. ΣΕ ΚΟΥΝΙΑ ΤΡΑΠΕΖΙΟ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΟΡΘΙΟ ΚΑΙ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ. Ο ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΤΟ ΤΡΑΝΤΑΖΕΙ ΜΕ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΜΠΑΛΑ ΠΟΥ ΣΤΑΜΑΤΑ ΤΗΝ ΚΟΥΝΙΑ ΑΠΟΤΟΜΑ.(ΙΣΟΡΡΟΠΙΣΤΙΚΕΣ)
  8. ΑΠΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ. ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η ΑΡΙΘΜΟΥ ΣΤΟ ΔΕΡΜΑ ΜΕ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΟ, ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΨΕΙ ΣΕ ΧΑΡΤΙ Κ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΕΙ ΛΕΞΗ.  
  9.  ΣΕ ΡΥΖΙ, ΑΜΜΟ ΒΡΙΣΚΕΙ ΑΝΤΙΚ/ΝΑ ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΦΗΣ