Πολλά είναι πλέον τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες οργάνωσης των σχολικών τους δραστηριοτήτων.
Μερικές δυσκολίες που παρατηρούνται είναι οι εξής:
Μερικές δυσκολίες που παρατηρούνται είναι οι εξής:
- διάσπαση προσοχής και συγκέντρωσης
- κατά τη διάρκεια τη διάρκεια των γραπτών ασκήσεων μερικά παιδιά ξαπλώνουν στο θρανίο ή το γραφείο τους
- δυσκολία αντιγραφής απο τον πίνακα ή απο χαρτί σε τετράδιο
- τα γράμματα χαρακτηρίζονται ως ακατάστατα
- αδυναμία οργάνωσης της σχολικής τσάντας
- συχνά παρατηρούνται τσαλακωμένα βιβλία, φωτοτυπίες, χυμένοι μαρκαδόροι και μολύβια
- τα παιδιά δεν τακτοποιούν μόνα τους τα βιβλία στην τσάντα ή στο γραφείο τους άλλα οι γονείς αναλαμβάνουν αυτή τη διαδικασία
- χάνουν μολύβια/γόμες κτλ
- τους πέφτουν κάτω πράγματα απο την τσάντα
Μια κατηγορία παιδιών που παρατηρούνται έντονα προβλήματα οργάνωσης είναι τα παιδιά με ΔΕΠΥ. Εδώ λόγω της συγκεκριμένης διάγνωσης οι δυσκολίες είναι εντονότερες δεδομένου ότι υπάρχει υπερκινητικότητα και διάσπαση προσοχής.
Γιατί τα παιδιά αυτά χρειάζονται Εργοθεραπεία
Η εργοθεραπεία σε παιδιά σχολικής ηλικίας δουλεύει κυρίως κομμάτια που αφορούν τη συγκέντρωση, την αντίληψη και την οργάνωση με κατάλληλες δραστηριότητες και ασκήσεις. Η οργάνωση αφορά:
- ενίσχυση προσοχής και συγκέντρωσης
- την βελτίωση γραμμάτων και τρόπου γραφής στο τετράδιο
- την προετοιμασία της σχολικής τσάντας με επίδειξη
- οργάνωση της γενικότερης συμπεριφοράς του ατόμου
- δόμηση του περιβάλλοντος όπου κρίνεται απαραίτητο
Επιπλέον ο Εργοθεραπευτής παρέχει συμβουλευτική σε γονείς για την κατανόηση της δυσκολίας του παιδιού, για τη δόμηση του χώρου που διαβάζει, προτείνει τρόπους οργάνωσης του προγράμματός του, τόσο του σχολικού όσο και του εξωσχολικού, διευκολύνει προτρέποντας τους γονείς να δώσουν ρόλους και κίνητρα στα παιδιά.
Μαρινέλη Ανδρονίκη
Εργοθεραπεύτρια SI
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου