Βασική προϋπόθεση για κατανόηση από μέρους του παιδιού των ποσοτικών εννοιών είναι η βιωματική εκπαίδευση.
Από τις πρώτες έννοιες που καταλαβαίνει ένα παιδί είναι το ΄΄πάνω-κάτω΄΄. Αυτό, το κατανοεί μόνο σε σχέση με μία δική του θέση και κίνηση. Η εμπειρία κατάκτησης μιας θέσης επιτρέπει στο παιδί να τοποθετεί τα αντικείμενα ως προς τον εαυτό του, ως προς τα άλλα πράγματα καθώς και ως προς την κινητική, φωνητική και γραφική αναπαράσταση αυτής της θέσης.
Έπειτα κατορθώνει να αντιληφθεί ότι η έννοια του ΄΄πάνω-κάτω΄΄ είναι είναι σταθερή και ανεξάρτητη από τη θέση του.
Για να κατακτήσει την έννοια του ΄΄κοντά-μακριά΄΄ πάλι θα χρειαστεί να δοκιμάσουμε έναν εμπειρικό τρόπο πχ. μαθαίνει το ΄΄κοντά-μακριά΄΄ σε σχέση με τη δυνατότητα να αγγίξει ένα αντικείμενο. Στη συνέχεια κατανοεί ότι ένα αντικείμενο είναι μπροστά ή πίσω από ένα άλλο.
Υπάρχουν πλήθος δραστηριοτήτων που μπορείτε να κάνετε,θα αναφέρω ενδεικτικά μερικές :
Όλες οι δραστηριότητες είναι καλό αρχικά να προϋποθέτουν μία επίδειξη για να γνωρίζει το παιδί τι ακριβώς του ζητάτε να κάνει.
1. εκμάθηση του μέσα-έξω
-ζητείστε από το παιδί να μαζέψει τα παιχνίδια του τονίζοντας τη λέξη μέσα .
- ζητήστε να σας βοηθήσει να μαζέψετε τα μανταλάκια βάζοντας τα μέσα στο καλάθι
-πείτε του να βγάλει έξω από το κουτί ένα παιχνίδι που θέλει να παίξετε μαζί.
2. εκμάθηση του πάνω-κάτω
-πείτε στο παιδί να βάλει τα πιρούνια πάνω στο τραπέζι
- μπορείτε να του πείτε ότι θα καθίσετε κάτω στο πάτωμα να παίξετε με τα αυτοκινητάκια του μαζί ή με τις κούκλες ανάλογα το φύλο.
-ζητείστε του να φτάσει τη μπάλα που έχετε βάλει κάτω απο το τραπέζι.
ΜΑΡΙΈΛΗ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ Α.Ο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου